16. mai 2019
Vi har levert NetNordic Omsorg til responssenteret på legevakten i Stjørdal kommune – en plattform som brukes av både ansatte, pårørende og operatører.
Responssenteret dekker 5 kommuner i Værnesregionen, og tar imot alarmer fra 650 hjemmeboende.
Løsningen ble satt i drift 2. mai 2019.
Behovet til de eldre endrer seg hele tiden. Flere eldre ønsker å være hjemme, men trenger velferdsteknologi for å kunne være mer selvhjulpne, og for å føle seg trygge. NetNordic Omsorg bidrar til å sikre et helhetlig pasientforløp for helsepersonell, brukere og pårørende – uavhengig av sted.
NetNordic Omsorg er en helhetlig velferdsplattform for kommuner og kommunesamarbeid, som kombinerer trygghetsløsninger for sykehjem, omsorgsboliger og hjemmebaserte omsorgstjenester.
Værnesregionen ønsket at brukere, pårørende og ansatte i kommunene skulle ha tilgang på sikker, relevant og effektiv trygghetsskapende velferdsteknologi.
De ønsket en helhetlig og sømløs løsning som kan integreres med andre løsninger og med eksisterende digitale trygghetsalarmer.
Vi leverer NetNordic Omsorg velferdsløsning til Værnes respons, som håndterer
varsler fra 650 hjemmeboende i 5 kommuner i Værnesregionen. Varslene kommer inn via blant annet fallalarm, brannvakt, smykker eller knapper som utløses av brukerne.
Løsningen består av et responssenter der ansatte får inn varsler om hva alarmen gjelder og hvor de skal rykke ut.
Vi har også utført integrasjoner mot kommunenes pasientjournalsystem, turnusløsninger og personalsystemer. Dette gjør at responssenteret kan få opp journalen til pasienten som ringer inn, og gjør at de kan videreformidle viktig informasjon til den ansatte som skal rykke ut til pasienten.
Responssenteret får også en oversikt over posisjoneringen til både brukere og ansatte, og blir varslet når det tekniske utstyret til brukerne har dårlig batteri.
NetNordic har utviklet en mobilapplikasjon med flere brukerflater, som er integrert i løsningen. Pårørende får varsel når et familiemedlem har falt, ansatte får beskjed om til hvem og hvor de skal, og teknisk personell får beskjed om teknisk feil eller dårlig batteri på løsningen.
Mobilapplikasjonen er også knyttet opp mot applikasjoner som e-nøkler fra kommunens adgangskontrollsystem og felleskatalogen for medisinoppslag, for å effektivisere arbeidsdagen.
NetNordic Omsorg Responssenterløsning leveres som en tjeneste fra 2 georedundante datasentre. Dette sikrer tilnærmet 100% oppetid.
Varslene blir håndtert av helsefaglig personell på Responssenteret, som er tilgjengelig 24/7/365.
NetNordic håndterer all teknologi som leveres til tjenesteyterne/hjemmetjenesten, og skal ivareta prosess og kommunikasjon gjennom hele tjenestekjeden. Vi har inngått en langvarig kontrakt med partnerskap, som inkluderer utvikling av tjenesten for å møte kommende behov.
Vi har hatt et godt samarbeid med NetNordic i forbindelse med utviklingen av tjenesten for å sikre at alle våre krav blir innfridd, og vi er svært fornøyde med leveransen
Ordfører i Stjørdal kommune, Ivar Vigdenes
Du kan ringe oss direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss en e-post salg@netnordic.no, eller fylle ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg. Takk skal du ha!