NetNordic - Incident Response

Har organisasjonen din opplevd datainnbrudd, cyberangrep, ransomware-angrep eller andre sikkerhetshendelser?

Trenger du hjelp? Ikke kast bort verdifull tid, handle nå!

Vår SOC (Security Operations Center) er tilgjengelig 24/7/365.
Ring eller send oss en e-post for rask hjelp.

Tel: +47 67 20 10 80

email: irhotline@netnordic.com

Ring oss!
Send email!

Ta først kontakt med oss!

Deretter kan du gjøre følgende:

1. Skriv notater / logg: Dokumenter hendelsesforløpet med alt som har skjedd, dine handlinger og observasjoner. Denne informasjonen er svært verdifull for våre eksperter.

2. Identifiser sensitiv informasjon: Hvilken informasjon er på datamaskinene eller systemene som er angrepet? Hvor viktig er denne informasjonen for din virksomhet?

3. Håndter mistenkelige datamaskiner med forsiktighet: Ikke slå dem av, da dette kan komplisere etterforskningen. Hvis mulig, isoler dem fra nettverket enten gjennom brannmurer eller ved å koble dem fra fysisk.

4. Vurder risikoen for personopplysninger: Inneholder datamaskinene personopplysninger? Anslå risikoen for datasubjekter hvis slike data har blitt kompromittert.

5. Sjekk brukte kontoer og passord: Er det mulig at kontoene/passordene som brukes i systemet fungerer andre steder?

6. Kommuniser internt: Ta opp saken med personvernombudet eller ledelsen.

7. Vurder å varsle myndighetene: Er det grunn til å rapportere forholdet til datatilsyn eller andre myndigheter?

Husk. Hver situasjon er unik, og det kan være nødvendig å tilpasse disse trinnene. Hvis organisasjonen din for øyeblikket opplever et cyberbrudd, er det viktig å handle raskt for å minimere skaden. Våre eksperter er klare til å gi deg rask og profesjonell hjelp for å sikre organisasjonen din med minimal innvirkning på virksomheten din.


Kontakt oss her!

Du kan ringe oss direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss ​​en e-post salg@netnordic.no, eller fylle ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg. Takk skal du ha!

Contact by mail