24. juni 2020
Ellery Beach House – et nytt destinasjonshotell med fantastisk beliggenhet. Hotellet ligger rett utenfor Stockholm. Det er eid av svenske Ess Group AB, en anerkjent aktør innenfor hotel- og restaurantbransjen i Norden. Dette særegne hotellet består av et eksisterende bygg som rehabiliteres, samt et helt nytt bygg. Ellery Beach House er Stockholms første Beach Club. Med sin unike beliggenhet i Stockholms skjærgård, er det virkelig verd et besøk. Her finner gjesten seg godt til rette. Enten det er i bassenget, på tennisbanen eller med noe godt å drikke i baren.
Ellery Beach House er på grunn av kombinasjonen av nybygg og rehabilitering av et eksisterende bygg, et meget krevende prosjekt. Det har vært svært viktig for Ess Group at gjestene får en så god opplevelse. Både hotellet og den digitale gjestereisen der som mulig. Det var derfor viktig for Ess Group at de fant en samarbeidspartner som både forstod bransjen. I tillegg var det viktig at partneren hadde den nødvendige tekniske kompetansen. Dette ga full tillit til når det gjaldt leveranser av teknologi til hotellet. Man ønsket å være sikre på at alle dimensjoner ble ivaretatt. Slik at hotellet ikke hadde noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger.
Ellery Beach House valgte NetNordic som totalleverandør. Hvor alle løsninger levert som skybaserte tjeneste i samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått levert WIFI, Nettverk, telefoni og IPTV. Som en del av IPTV-leveransen inngår også en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler til alle rom på hotellet. I tillegg til SMART TV’er som har integrert Chromecast, slik at gjestene kan strømme eget innhold over på TV-skjermen.
I tillegg har NetNordic levert internettaksess med redundans over mobilnettet.
Den leverte plattformen gjør at Ellery Beach House har et forutsigbart kostnadsbilde, minimalt med tekniske installasjoner på hotellet. Ansvaret for drift, vedlikehold eller oppgraderinger på teknologien som ble levert, har de heller ikke.
Ellery Beach House er Ess Groups første hotel i Stockholm, og den første Beach Club’en i området. Det var kritisk for Ess Group at hotellet kunne åpne i tide, og var velfungerende fra første dag. NetNordic fikk et utvidet ansvar for leveranse av tekniske løsninger til hotellet. De hadde også den koordinerende rollen på vegne av Ess Group, slik at de kunne sikre at alle leveranser ble gjennomført innenfor tidsfristen.
Da hotellet åpnet dørene sine for gjester 24. august 2020, sjekket gjestene inn på et destinasjonshotell. Et hotell med imponerende beliggenhet, servicetilbud og teknologi.
Ta kontakt om du skulle ønske å vite mer om våre nettverksløsninger!
Du kan ringe oss direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss en e-post salg@netnordic.no, eller fylle ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg. Takk skal du ha!