Contact by mail
25. mai 2023

NETNORDIC SUMMIT 2023

Vi gjentar suksessen fra i fjor – Gjør deg klar til året Summit 2023.
Kan du stole på løsninger og tjenester som du ikke produserer selv? Lær mer om fordeler og utfordringer relatert til tjenesteleveranser fra skyen.

0

dager

0

timer

0

minutter

0

sekunder

Biskop Gunnerus gate, Oslo, Norge
25. mai 2023
10:30 - 23:30
NetNordic Summit 2023

SAVE THE DATE!

Vi gjentar suksessen fra i fjor og inviterer våre kunder og leverandører til vår årlige NetNordic Summit for faglig inspirasjon og opplæring med hyggelig sosial samling på kvelden.

I år vil Summit bli avholdt på fasjonable The Hub – midt i Oslo sentrum.

Det vil bli avhold faglig innhold med 3 breakoutsesjoner innen: sikre nettverk, IT-Sikkerhet og sikker samhandling.

Etter endt faglig innhold, vil vi også i år ta dere med på cruise ut på Oslofjorden.

Dette vil du ikke gå glipp av – Reserver din plass i dag

NetNordic og extreme roadshow

Her kan du se video fra fjor-årets Summit, som ble avholdt på Fornebu 7 juni 2022.

Tema for dagen

Tjenesteleveranser fra Skyen – Din nye hverdag.  

Kan du stole på løsninger og tjenester som du ikke produserer selv? Lær mer om fordeler og utfordringer relatert til tjenesteleveranser fra skyen. 

Skyen representerer mye nytt for norske virksomheter. Fra å kjøpe og drifte løsninger til å konsumere skytjenester, går bedriften fra å oppgradere systemet hvert andre år til å kontinuerlig motta oppdaterte tjenester og funksjonalitet. Virksomhetens IKT-avdeling skal ikke bare holde løsningene i gang eller oppgradere systemer, IKT blir en del av virksomhetens innovasjon og strategiske utvikling. 

Skyen representerer et mulighetsbilde som ligger i en kontinuerlig oppdatert tjenesteportefølje, men introduserer samtidig et sett med nye utfordringer. Løsninger og tjenester blir mer komplekse og stiller stadig strengere krav til sikkerhet. For de fleste virksomheter er det vanskelig å holde seg oppdatert og sikre rett kompetanse til å drifte tjenestene.  

På NetNordic Summit skal vi se på mulighetsbildet som ligger i skyløsninger, og ulike migrasjonsalternativer som man har til skyen, sikkerhetsaspektet og daglig drift. Dette innenfor teknologiområdene Samhandling, Kontaktsenter, eHelse og ikke minst Nettverk og Sikkerhet. 

NetNordic vil sammen med våre viktigste partnere belyse fordeler, ulemper og muligheter med dagens tjenester som produseres i Skyen.  

 

Etter godt faglige påfyll trenger vi å lufte oss litt, vi går derfor samlet ned til bryggen hvor vi tar båten «SS Lady Mack» og cruiser ut på Oslofjorden. Vi fyller opp båten med nydelige reker, god mat, kald øl, god hvitvin og mineralvann – med de beste folkene ombord vet vi fra tidligere at det blir god stemning og mye latter!  


NB: Det vil være bindende påmelding grunnet reservasjon av båt og bevertning, ved ingen deltagelse etter påmelding, vil du bli belastet med 500,- NOK.

Husk å velge din foretrukne breakout sesjon i påmeldingen nedenfor.


Her finner du oss.

Clarion Hotel The Hub har en av de beste beliggenhetene i Oslo rett ved sentralstasjonen. Gjestene kan nyte fantastisk utsikt fra Norda-restauranten og Calmeyers Hage bar i 13. etasje, og en flott urban stemning i Hub Bar i 1. etasje.

 

 

Hovedtalere

Allan M. Bjørnstad

Head of Sales & Marketing Director - NetNordic Norway

Allan har mer en 30 års erfaring fra flere lederstillinger innen salg og markedsføring internasjonalt. Via utdannelse som Elektronikk ingeniør og praktiske tilnærming, har han den faglige kompetanse som er nødvendig innen Kommunikasjon, Datanettverk, IT-Sikkerhet og Datasenter løsninger for å skape resultater innen prosjektleveranse, forretningsutvikling, markedsføring og salg.

Pål Mørk Hansen

Head of Innovation and System Development - NetNordic

Pål er Fysiker og seriegründer. Som et ledd i NetNordics satsing på AI og systemutvikling har Pål fra 2019 kommet ombord i NetNordic som Head of Innovation and System Development Pål’s styrke er hans dype teknologiforståelse og formidlingsevne i å forklare komplekse systemer og problemstillinger på en enkel og forståelig måte.

Christian Lundén

Vice President - Strategic Growth at Strawberry (tidl. Nordic Choice Hotels)

Christian Lundén har mange års erfaring med å lede innovasjonsavdelinger med kunden i fokus. Han leder nå det nye forretningsområdet Strategic Growth hos Nordic Choice Hotels, med deres 220+ hoteller i Skandinavia og fokus på å ta gjestfrihetsbransjen til neste nivå. Bevist merittliste for å levere mange "verdens første" konsepter innen bransjen og en bakgrunn innen hotelldrift.

Knut V. Holme

Seniorrådgiver ved Posten og Bring Kundeservice

Knut Holme har i de siste årene ledet Postens arbeid med Bot-teknologi og har med det tatt Postens digitalisering og automatisering mange steg inn i fremtidens kundeserviceteknologi. Knut har lang fartstid og tung erfaring innenfor bransjen.

Lene Diesen

Managing Director NetNordic Norway

Lene Diesen er ny administrerende direktør i NetNordic Norge. Med bakgrunn fra blant annet Software Innovation, Tieto og Microsoft har hun bred bransjeerfaring, fra et teknisk operativt nivå til strategisk toppledelse, nasjonalt og internasjonalt. Lene brenner for hvordan teknologi i møte med mennesker kan legge til rette for operativ, strategisk og menneskelig vekst.

Lars J. Sørbo

Chief Operating Officer NetNordic Group

Med mer enn 30 års erfaring fra lederjobber innen IT og telecom har Lars leder utviklingen i selskaper fra strategiarbeid til praktisk implementering av planer både nasjonalt og internasjonalt. Fokus for prosessene er organisere seg rundt kundebehovene, sørge for utvikling av mennesker og kompetanse, samt forståelsen i organisasjonen om målene og veien dit.

Agenda of the day

  • Agenda 25 mai

  • 11:00

    Registrering og enkel lunsj

  • 11:45

    Velkommen og introduksjon til NetNordic Summit 2023
    Allan Bjørnstad – Host for NetNordic Summit.

  • 12:00

    NetNordic – en ledende nordisk systemintegrator
    Lars Sørbo og Lene Diesen (Ny Administrerende Direktør) - Kundereisen og NetNordics strategi mot 2026 handler i stor grad om hvordan våre kunders krav til tjenesteleveranser endrer seg og hvordan vi møter kravene gjennom å organisere oss rundt kundereisen. Vi ser en verden hvor vi trenger å beskytte oss mot et økende antall trusler, hvor vi ønsker å redusere kompleksitet og gjøre hverdagen mer forutsigbar for kundene våre. Verdien vi som systemintegrator skaper for kundene våre er det viktigste vi arbeider med, kundereisen den viktigste prosessen.

  • 12:30

    Keynote
    Christian Lundén - Vice President - Strategic Growth at Strawberry (tidl. Nordic Choice Hotels). Digitalisering og Kundeopplevelser, neste generasjon hotell opplevelse.
    Det å besøke ett hotel handler ikke om overnatting lenger. Det skal være en opplevelse for de besøkende. Hva betyr dette for de som skal levere tjenester og løsninger til hotell bransjen.

  • 13:00

    Pause
    Mingling, forfriskninger og besøk til våre leverandørers stands. 

  • 13:30

    Breakout sesjoner
    Du velger en av 4 parallelle økter med meget relevante og spennende foredrag fra våre kunder, leverandører og NetNordic.

  • Samhandling og kundeopplevelse
    Kontaktsenter – den totale kundereisen.
    * Nye og gamle kanaler.
    * Dynamisk integrasjon med andre systemer.
    * Innsikt på alle hendelser, både i sanntid og historisk.
    * Medarbeiderindeks kundesenter 2023.
    Telefoni og samhandling – veien videre.
    * Trender i markedet.

  • Nettverk - Operatør og Enterprise
    Skyen er en game changer for nettverk.
    * NaaS - Et prakteksempel på delingsøkonomi ved hjelp av skyen.
    * Management i skyen eller på bakken - Hva er sikrest, og hva er mest effektivt?
    * OT nettverk - Hvorfor trenger bedrifter egne OT nettverk og hva er beste praksis.
    * AI/ML i skyen - En forutsetning for selvkjørende nettverk og de beste brukeropplevelsene.
    * Hvordan kan bredbåndsselskapene fortsette veksten når fiberdekningen nærmer seg 100 % - Sky- og sikkerhetstjenester.
    * Hvordan kan bedrifter utnytte 5G optimalt - Private mobilnett, leverandøruavhengig innendørsdekning og WiFi integrasjon.

  • Cyber Security
    * NetNordic Cyber Security strategi og veien videre.
    * Sikkerhets tiltak for OT miljøer.
    * Styrk dine ansatte, som førstelinje mot Cybertrusler.
    * Nettverk og sikkerhet i skyen, uten reduksjon av ytelse.

  • 15:45

    Pause
    Mingling, forfriskninger og besøk til våre leverandørers stands. 

  • 16:15

    Keynote
    Knut Veiulf Holme, Seniorrådgiver ved Posten og Bring Kundeservice.
    Knut vil ta oss gjennom Postens reise med bot fra den spede begynnelse til hvor de ser for seg at de er i fremtiden.

  • 17:00

    Keynote
    Pål Mørk Hansen, Head of System Development - ChatGPT og store språkmodeller.
    ChatGPT er en tjeneste som benytter en underliggende stor språkmodell. Hvordan virker de store språkmodellene og hva kan man bruke de til? Hvilken nytte gir de, og hva må man passe seg for?

  • 17:30

    Avslutning
    Lene Diesen - Oppsummering og veien videre.

  • 18:00 - 18:30

    Cruise ut på Oslofjorden
    Vi går samlet ned til bryggen for en fin samling og hygge ut på Oslofjorden. Vi avslutter rundt 22:30 tiden og samles på utestedet Uvisst for videre samvær i de sene nattetimer.