2. oktober 2023

NetNordic kjøper GoHybrid – utvider cloud kompetansen

NetNordic fyller en viktig rolle som systemintegrator i Norden med fokus på forretningsskritiske løsninger og tjenester. Vårt dype fokus på sikkerhet, nettverk, samhandling og cloud i kombinasjon med tilstøtende system og infrastrukturkompetanse gjør oss meget relevante for store og mellomstore kunder i Norden.

«Vi er stadig på utkikk etter miljøer som kan passe vår vekststrategi og vi erfarer at det finnes sterke miljøer som over tid søker å bli en del av en større enhet for å få ytterligere styrket sin kundeposisjon og relevans. GoHybrid er en virksomhet som har utviklet en solid plattform bygget på kultur, kompetanse og kunderelevans. Over en periode har vi utviklet en felles ambisjon som vi nå starter realiseringen av ved å gå sammen», sier Jarl Øverby, konsernsjef i NetNordic, og fortsetter, «behovet for økt kompetanse og kapasitet innen Microsoft cloud er viktig for oss og GoHybrid kompletterer godt inn i vår strategi».

NetNordic har vokst sterkt og systematisk gjennom organisk vekst i kombinasjon med strategiske oppkjøp. Store- og mellomstore virksomheter i Norden har inngått partnerskap med NetNordic for å få forretningskritiske fordeler innen sikkerhet, nettverk, samhandling og cloud. Med oppkjøpet av GoHybrid gjør NetNordic sitt nittende oppkjøp siden 2015. NetNordic er eid ca 70% av Norvestor, mens resten er kontrollert av selskapets ansatte.

«GoHybrid ble etablert for å bistå kunder med cloud kompetanse. Cloud er en sentral del av IT infrastrukturen og vi ser at kompleksiteten bidrar til at kunden trenger en spesialist for å optimalisere anvendelsen, kostnadene og sikkerheten. Vi har sterk kompetanse på cloud generelt, og har også valgt å gå ekstra i dybden på Microsoft cloud området da denne delen er sentral i de fleste kundenes infrastruktur», sier Mikael Lison, VD i GoHybrid AB.

GoHybrid har gjennom årene bistått en rekke kunder innen ulike bransjer og det har gitt GoHybrid en enorm kompetansebase som markedet nyter godt av.

Det er et naturlig skritt for oss å bli en del av et større miljø slik at vår kompetanse kan komme enda mer til sin rett, og da var NetNordic et naturlig valg. Vi har en solid kundebase, men sammen med NetNordic så vil vi nå enda bredere portefølje og de vil gi muligheter for både kunder og ansatte. For eierne av GoHybrid er det viktig og gledelig at de ansatte får flere spennende utviklingsmuligheter gjennom et større miljø der de kan ytterligere utvikle sin kompetanse og sine ambisjoner. NetNordic har hatt en imponerende utvikling som vi ser frem til å forsterke både gjennom ytterligere kunderelevans og verdi for aksjonærene som vi også blir en del av», sier Mikael Lison, VD i GoHybrid AB.

Kontaktpersoner for ytterlige spørsmål:

Jarl Øverby, konsernsjef NetNordic Group, jarl.overby@netnordic.com, tlf. +47 982 17 009

Fredrik Rosman, VD NetNordic Sweden, fredrik.rosman@netnordic.com, tlf. + 46 73 151 5665

Mikael Lison, VD Gohybrid AB, mikael.lison@gohybrid.se, tlf. +46 70 776 0770

Fra venstre: Jarl Øverby håndhilser på Mikael Lison.

NetNordic er en nordisk systemintegrator spesialisert på løsninger og tjenester innen nettverk, sikkerhet og samhandling. NetNordic bidrar til sikker og effektiv realisering av forretningskritiske løsninger og tjenester for store og mellomstore nordiske virksomheter innen både privat og offentlig sektor. 2022 proforma omsetning var ca NOK 2,2 milliarder. Før oppkjøpet har selskapet ca 610 ansatte fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Les mer: www.netnordic.no

GoHybrid er et svensk konsulentselskap som er spesialisert på cloud infrastrukturtjenester til store-og mellomstore virksomheter. Selskapet har over 10 års erfaring med komplekse cloud prosjekter og har ca 25 konsulenter. GoHybrid er eid av ledende ansatte.

Les mer: www.gohybrid.se