Oslo, 24. mai 2016 – Med NetNordic WiFi gjør man det enda mer attraktivt å være kunde hos Olav Thon sine kjøpesentre, samtidig som senterledelsen får ny innsikt i kunders bruks- og bevegelsesmønstre, til bruk for tjenesteutvikling og markedsføring. Gratis WiFi til alle kjøpsenterkundene. Ifølge analyseselskapet Mobidia går så mye som 80% av all mobil datatrafikk i Vest-Europa via et WiFi-nett til og fra mobilenheter. Kjøpesenterkundene er ikke noe unntak.
-For mange er kjøpesenteret også et opplevelsessenter. Et sted man handler, men også en sosial treffplass for å la seg underholde. Hva er da mer naturlig enn å gi kundene gratis internett, sier Torbjørn Nordli, Innkjøpssjef i Olav Thon Gruppen (OTG).
NetNordic WiFi levert som skyløsning

I samarbeid med NetNordic og Huawei har Olav Thon Gruppen kjørt en vellykket pilottest på 3 store kjøpesentre, og nå starter utbyggingen av NetNordic WiFi til ytterligere 50 av de øvrige kjøpesentrene i Norge og Sverige. Løsningen leveres som en «hosted service», hvor NetNordic står for datasenter, dekning, utbygging, drift og overvåking. Påloggingen skal være enkel, og skjer bare første gang man besøker et av sentrene. Ved neste besøk kommer du automatisk på nett.
Teknologien som er valgt er basert på nyeste Huawei 802.11ac-teknologi, med svært god kapasitet og kvalitet. Som en slags motytelse for gratis WiFi, vil Olav Thon Gruppen henstille kunder om aksept til å kunne markedsføre sine ulike tjenester knyttet til lojalitetsprogrammer og kundeklubb. Ledelsen vil dessuten få en bedre innsikt i hvem som besøker kjøpesentrene, deres kjøpspreferanser og bevegelser. Dette for å kunne utvikle stadig bedre tjenester og produkter til deres kunder. ZeroTouch™ management er utviklet av NetNordic og bidrar til relevant informasjonsinnhenting innenfor Datatilsynets rammer.
ZeroTouch™ management gir bruks- og bevegelsesmønster
NetNordic opplever nå stor etterspørsel, spesielt innen WiFi.
– Vår egenutviklede ZeroTouch™ har gitt oss ekstra kraft i dette markedet. Butikk- eller senterledelsen kan på en WEB-portal enkelt ta ut statistikker og såkalte «heatmaps» som viser bruks- og bevegelsesmønstre for besøkende. Denne informasjonen harmoniseres med kundens CRM-systemer, noe som gir en helt annen kundeinnsikt. Dagens 4G mobilløsninger kommer til kort på dette, sier Jarl Øverby, konsernsjef i NetNordic-gruppen.
Kontaktpersoner for ytterlige spørsmål:
Jarl Øverby, konsernsjef NetNordic Group, jarl.overby@netnordic.com, tlf. +47 982 17 009.
NetNordic
NetNordic er en nordisk systemintegrator spesialisert på løsninger og tjenester innen nettverk, sikkerhet og samhandling. NetNordic bidrar til sikker og effektiv realisering av forretningskritiske løsninger og tjenester for store og mellomstore nordiske virksomheter innen både privat og offentlig sektor. 2022 proforma omsetning var ca NOK 2,2 milliarder. Før oppkjøpet har selskapet ca 610 ansatte fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Les mer: www.netnordic.no