Norwegian Hospitality Group AS


Bakgrunn

Den franske Rivieraen kom til Moss våren 2023

Hoteloperatøren Norwegian Hospitality Group AS (NHG) tok den franske rivieraen til Moss, da de i mai 2023 åpnet dørene på det storslagne Hotel Riviera. Hotellet ligger i vannkanten i det gamle industriområdet Verket. NHG har lagt listen svært høyt for dette hotellet, hvor gjester skal få en følelse av å være på Rivieraen i Frankrike fra det øyeblikket de går inn døren, og til de har forlatt hotellet.

Med sine 172 innbydende gjesterom, Spa og bassengområder på taket, er dette en helt unik destinasjon i Moss regionen. Det er også en flott strandpromenade og tilgang til stranden fra hotellet.

NHG kjennetegnes ved at man eier og drifter unike hoteller i Norge og Sverige. I porteføljen finner man blant annet ærverdige Dalen Hotel, og Spahotellene Son Spa og Strømstad Spa. Dette er en hotelloperatør som med andre ord ønsker å tilby sine gjester og besøkende unike og minneverdige opplevelser. Da stiller de også høye krav til deres leverandører.


Utfordringen

Hotel Riviera sin utfordring

Hotel Riviera er et nybygg hvor fokus ligger på å optimalisere gjesteopplevelsen. Dette fokuset har vært gjeldene helt fra første spadetak til åpningen av hotellet. Det er derfor ikke spart på noe for å sikre at de klare linjene til den franske rivieraen ivaretas fullt ut. Det er også viktig at teknologien sørger for at den digitale gjesteopplevelsen svarer til forventingene.

NetNordic ble på et tidlig stadium valgt som hovedleverandør av teknologi til Hotel Riviera. Vi har vært en aktivt part i utviklingen av hotellet fra det befant seg på tegningsstadium. NetNordic har blant annet bistått med radioplanlegging for trådløse nettverk og dokumentasjon for kablingsarbeider.

For NHG har det vært viktig at gjestene skal ha en god opplevelse av både hotellet og den digitale gjestereisen. Det er også av stor betydning at ansatte har tilgang til teknologi og tjenester som gjør at de kan utføre sitt arbeide så raskt, effektivt og gjestevennlig som mulig. NHG har jobben sammen med NetNordic på tidligere prosjekter. Det var tidligere samarbeid som gjorde at de følte seg trygge på at dette fokuset ville bli ivaretatt fra leverandørsiden. Dette var grunnen til at NetNordic ble valgt som samarbeidspartner også i forbindelse med Hotel Riviera. Det var også et ønske om at alle tjenester levert til hotellet var skybaserte. Dette er helt i tråd med NetNordic sin teknologiske visjon for bransjen.


Løsningen

NetNordic ble valgt som totalleverandør til Hotel Riviera.

Alle løsninger er levert som skybaserte tjenester over samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått levert Radiokommunikasjon, WIFI, Nettverk, Digital Skilting, IPTV og teknologi til konferanserom. Som en del av IPTV-leveransen inngår også en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler til alle rom på hotellet. Det er også installert SMART TV’er med integrert Chromecast, slik at gjestene kan strømme eget innhold over på TV-skjermen på gjesterommene.

Den leverte plattformen gjør at Hotel Riviera har et forutsigbart kostnadsbilde, minimalt med tekniske installasjoner på hotellet. De har ikke noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger av teknologien. NHG oppnår en skalerbarhet, da det i fremtiden vil være enkelt å «onboarde» andre hotell de har i sin portefølje på samme tjenesteplattform.

Leveransen fra NetNordic

  • Skybasert leveranse av nettverk (LAN) for administrasjon og gjester, konferansefasiliteter samt IPTV med mer
  • Skybasert leveranse av trÃ¥dløst nettverk (WIFI) for gjester og ansatte
  • Skybasert leveranse av IPTV-løsning og Smart TV’er med integrert Chromecast pÃ¥ alle gjesterom
  • Skybasert plattform for IPTV-baserte underholdningstjenester og TV-kanaler pÃ¥ alle gjesterom
  • Digital Skilting
  • AV-teknologi for møterom
  • Radiokommunikasjon

Utfallet

Velfungerende fra første dag

Hotel Riviera er det siste tilskuddet av unike destinasjonshoteller i porteføljen til NHG. Det var avgjørende for NHG at hotellet kunne åpne i tide. Samtidig er det viktig at det er velfungerende fra første dag både for gjester og ansatte. Det krevdes en strategisk samarbeidspartner innenfor leveranse av teknologi som er både forutsigbar og fleksibel. Samtidig er det viktig med høy fokus på leveransekvalitet. NetNordic fikk etter en helhetsvurdering tildelt kontrakten på leveranse av teknologi til hotellet.

Hotellet står klart til å gi sine gjester minneverdige opplevelser i mai 2023. Gjester vil fra første dag oppleve et unikt hotell, hvor selv de minste detaljene er tenkt på og ivaretatt.

Ta kontakt

VÃ¥rt nyhetsbrev

FÃ¥ de aller siste nyhetene og oppdateringene rett i innboksen din.