Jacy’z Hotel & Resort

Jacy’s Hotel & Resort

Du finner oss i en 100 meter høy skyskraper som allerede blir sett på som et nytt landemerke i Gøteborg. Bak den dristige glassfasaden, 27 etasjer med magi, hvor du finner fantastiske opplevelser, med en kilde av restauranter, barer og aktiviteter. Et besøk hos oss bør gi deg den samme følelsen som å forlate en storby – du kunne ikke se alt, så du må bare gå tilbake…


Bakgrunn

NetNordic er hovedleverandør av teknologi til referansehotellet Jacy’z Hotel & Resort i Gøteborg! 

Hotel Jacy’s er et nyåpnet hotel og landemerke sentralt beliggende i Gøteborg. Dette unike destinasjons- og konferansehotellet ligger kun et steinkast unna Nya Ullevi Stadion. Med sine 27 etasjer og et unikt design, ruver dette hotellet i Gøteborgs bybilde.

Hotellet er sterkt inspirert av design fra rivieraen. Dette 5-stjerners hotellet har blant annet spa- og velværeavdeling og flere svømmebassenger, treningsstudio, samt flere barer og spisesteder.

I tillegg til Hotel Jacy’z har ESS Group AB (eier av hotellet) også sitt hovedkontor i samme bygg. Svenske Ess Group er en anerkjent aktør innenfor hotel- og restaurantbransjen i Norden.


Utfordringen

Utfordringen til Jacy’z Hotel & Resort

Under utvikling av Jacy’z Hotel & Resort var Ess Group opptatt av at gjestene skulle få en så god opplevelse av både hotellet og den digitale gjestereisen som mulig. Samtidig var det avgjørende at ansatte fikk tilgang til teknologi og tjenester som gjorde at de kunne utføre sitt arbeide så rask, effektivt og gjestevennlig som mulig.

Det var derfor viktig for Ess Group at de fant en samarbeidspartner som forstod bransjen. Leverandøren måtte også ha den nødvendige tekniske kompetansen som gjorde at de kunne ha full tillit. En tillit når det gjaldt leveranser av teknologi til hotellet, slik at man var sikre på at alle dimensjoner ble ivaretatt. I tillegg ønsket hotellet at alle tjenester skulle være skybaserte. Hotellet ønsket ikke å ha noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger.


Løsningen

Løsningen for Jacy’s Hotel & Resort

NetNordic ble valgt som totalleverandør til Hotel Jacy’s. Alle løsninger ble levert som skybaserte tjenester over samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått levert WIFI, Nettverk, Digital Skilting, IPTV og teknologi til konferanserom og Co-workingområder. Som en del av IPTV-leveransen inngår også en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler til alle rom på hotellet. Med integrert Chromecast i SMART TV`ene kan gjestene strømme eget innhold over på TV-skjermen på gjesterommene. Utvalgte gjesterom er også oppsatt som «gaming rom» med både Playstation 5 og soundbar for en optimal gaming opplevelse.

Ettersom hotellet tilbyr både konferansefasiliteter og Co-workingområder, var det viktig at både trådløst nett og kablet nett hadde spesielt god dekning, kapasitet og hastiget. Løsningen ble et nettverket basert på ledende teknologi med kapasitet av ypperste klasse.

Den leverte plattformen gir Hotel Jacy’s et forutsigbart kostnadsbilde og minimalt med tekniske installasjoner på hotellet. Hotellet har ikke har noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger av teknologien levert.


Leveransen

Leveransen fra NetNordic

  • Skybasert leveranse av nettverk (LAN) for administrasjon, gjester, Co-workingområder, konferansefasiliteter samt IPTV med mer
  • Skybasert leveranse av trådløst nettverk (WIFI) for gjester og ansatte
  • Skybasert leveranse av IPTV-løsning og Smart TV’er med integrert Chromecast på alle gjesterom
  • Skybasert plattform for IPTV-baserte underholdningstjenester og TV-kanaler på alle gjesterom
  • Digital Skilting
  • AV-teknologi for møterom

Resultatet

Resultatet hos Hotel Jacy’z

Hotel Jacy’z er Ess Groups største hotel i Gøteborg, og flaggskipet blant kjedens hoteller i Norden. Det var kritisk for Ess Group at hotellet kunne åpne i tide. I tillegg var det viktig at det skulle vøre velfungerende fra første dag både for gjester og ansatte. NetNordic fikk et utvidet ansvar for leveranse av tekniske løsninger til hotellet. På vegne av Ess Group hadde NetNordic en koordinerende rolle for å sikre at all leveranse ble gjort innenfor tidsfristen.

Da hotellet åpnet sine dører for gjester høsten 2022, kunne gjestene sjekke inn på et unikt destinasjonshotell med imponerende beliggenhet, servicetilbud og teknologi.

Ta kontakt

Vårt nyhetsbrev

Få de aller siste nyhetene og oppdateringene rett i innboksen din.