Security Operations Center (SOC)
Vi tilbyr deg trygghet! Vår SOC-løsning gir deg et forsvar mot cyberangrep døgnet rundt.
Forsterk den digitale sikkerheten din ved å sømløst integrere sanntidsovervåking, profesjonell respons og avansert trusselinformasjon. Skreddersydd, problemfri sikkerhet som holder deg trygg i en digital verden i stadig endring.
Snakk med en SOC-ekspert!
Har du spørsmål om Security Operations Centers?
Vi er her for å hjelpe deg.
Vi er din Best Companion.
Det er vårt løfte til deg.
Vi hjelper deg med å utvikle et veikart for cybersikkerhet, identifiserer forbedringsområder og veileder deg i hva du bør prioritere fremover. I tillegg beskytter vi deg døgnet rundt, med støtte fra vårt dedikerte team av cybersikkerhetseksperter som alltid står klare til å bistå!
- Overvåking 24/7
- Hold deg ett skritt foran cyberangrepene
Hvorfor velge NetNordic SOC?
- 12 minutter til å løse hendelser
- 2,3 minutter for å oppdage sikkerhetshendelser
- Ikke en eneste av våre kunder har blitt rammet av løsepengevirus siden 2014
Vårt ekspertteam håndterer cybersikkerheten din
NetNordics SOC-tjenester gir bedriften din en rekke betydelige fordeler. Kontinuerlig overvåking og respons sikrer at trusler håndteres i sanntid, noe som minimerer potensielle skader. Kostnadseffektiviteten til tjenestene våre hjelper deg med å spare IT-kostnader, ettersom du ikke trenger et eget sikkerhetsteam eller en egen infrastruktur. I tillegg håndterer ekspertteamet vårt sikkerheten din med mange års erfaring og dyp ekspertise, noe som gir deg trygghet og gjør at du kan fokusere på kjernevirksomheten.
34 %
av oppdagelsene er hendelser som ikke blir fanget opp av andre cybersikkerhetsløsninger!
Vi holder oss i forkant av det stadig skiftende cybersikkerhetslandskapet, slik at du kan fokusere på din egen forretningssuksess!
NetNordic Security Operations Center integreres sømløst med din egen infrastruktur. NetNordics SOC-tjeneste overvåker hele nettverket ditt og reagerer på alle trusler. Vi gir virksomheten din ekstra sikkerhet gjennom vårt team av profesjonelle innen cybersikkerhet, sikkerhetsovervåking og vår omfattende responstjeneste for hendelseshåndtering.
Slik kan vi hjelpe deg!
Optimaliserte IT-ressurser
NetNordics SOC-tjenester gjør det mulig for IT-teamet å fokusere på strategiske initiativer i stedet for å bli oppslukt av daglig sikkerhetsovervåking og hendelsesrespons. Dette fører til mer effektiv ressursbruk og bedre samsvar med forretningsmålene.
Risikoreduksjon
NetNordics SOC-tjenester reduserer risikoen for datainnbrudd og cyberangrep betydelig, og beskytter selskapets omdømme og økonomiske helse. Denne proaktive sikkerhetsstyringen er avgjørende for å opprettholde tilliten hos interessentene.
Avansert oppdagelse av og respons på trusler
Vår SOC benytter det nyeste innen trusseletterretning og sikkerhetsteknologi for å oppdage og reagere på trusler i sanntid. Denne proaktive tilnærmingen bidrar til å redusere risikoer før de påvirker organisasjonen din.
Skalerbarhet og fleksibilitet
SOC-løsningene våre er utviklet for å kunne skaleres i takt med virksomhetens behov, slik at sikkerhetsinfrastrukturen forblir robust og tilpasningsdyktig til nye utfordringer og teknologier etter hvert som organisasjonen vokser.
Kontinuitet i virksomheten
Ved å sikre konstant overvåking og rask respons på hendelser bidrar SOC-tjenestene våre til uavbrutt drift av virksomheten din. Dette minimerer nedetid og sikrer at kritiske forretningsfunksjoner alltid er beskyttet.
Etterlevelse og rapportering
NetNordics SOC-tjenester bidrar til å sikre at organisasjonen din overholder bransjens regelverk og standarder. Vi tilbyr detaljert rapportering og dokumentasjon for å støtte dine behov for etterlevelse, noe som gjør revisjoner og vurderinger enklere.
Kostnadsstyring
Outsourcing til NetNordics SOC reduserer behovet for omfattende interne sikkerhetsinvesteringer, og gir en forutsigbar og ofte lavere kostnadsstruktur. Dette muliggjør bedre budsjettering og allokering av IT-midler til andre kritiske områder.
Strategisk fordel
Å demonstrere en sterk sikkerhetsposisjon gjennom avanserte SOC-tjenester kan være en viktig differensiator i markedet. Det beskytter ikke bare selskapet, men forbedrer også omdømmet og konkurransefortrinnet, og tiltrekker seg potensielle investorer og kunder.
Kompetanse og beste praksis
Utnytt ekspertisen til våre cybersikkerhetsspesialister, som alltid er oppdatert på de nyeste trendene og beste praksisene. Teamet vårt gir deg løpende innsikt og anbefalinger, slik at du kontinuerlig kan styrke sikkerheten din.
NetNordic Security Operations Center
NetNordics SOC (Security Operations Center) jobber proaktivt. Det betyr at det kan oppdage cybersikkerhetstrusler, redusere mulige angrep og hendelser, samt isolere og forhindre uregelmessigheter i våre kunders IT-miljø, ved at våre SOC-medarbeidere handler og overvåker nettverkene, 24/7/365. Vi støtter alle våre kunders behov, uavhengig av om infrastrukturen deres består av lokale, hybride eller skybaserte løsninger.
Vi har også mulighet til å integrere våre kunders forretningskritiske løsninger og applikasjoner i vår NetNordic SOC-tjeneste. På den måten kan vi for eksempel også oppdage og identifisere brudd på våre kunders HR-systemer eller ERD-systemer fra ulike leverandører. NetNordic SOC-tjenesten kan også svært enkelt skaleres opp eller ned, basert på den enkelte kundes behov på det aktuelle tidspunktet;
Q&A
Spørsmål og svar om Security Operations Center
-
Hva krever det av oss, hvis vi ønsker å implementere SOC?
En halv dag med IT-teamet for å forstå infrastrukturen, ukentlige synkroniseringer og noen timer med tekniske ressurser for å gi støtte under implementeringen.
-
Hvis vi sier ja, hvor lang tid tar det å komme om bord?
Den daglige driften din vil bli fullstendig overvåket og sikret med vår SOC etter to måneder hvis vi starter i dag.
-
Er det noen dekning vi ikke får?
Nei, vi leter kontinuerlig etter nye trusler og utvikler løsningen vår slik at den gir full dekning.
-
Hva er forskjellen mellom MDR og NetNordic SOC?
Vi er en leverandøruavhengig partner for kunden, noe som gjør det mulig å endre omfang, teknologi og prosesser. I stedet for en typisk servicedesk tilbyr vi en pool av fagfolk sammen med implementerte teknologier, inkludert sentralisert logghåndtering og sårbarhetsdeteksjon. Vi jobber døgnet rundt, slik at kundene våre kan fokusere på det fremtidige veikartet og forretningsdriften.