18. august 2023

NetNordic kjøper WestNet

NetNordic kjøper WestNet – styrker kompetansen i strategiske vertikaler

NetNordic fyller en viktig rolle som system integrator i Norden med fokus på forretningsskritiske løsninger og tjenester. Vårt dype fokus på sikkerhet, nettverk og samhandling i kombinasjon med tilstøtende system og infrastruktur kompetanse, gjør oss meget relevante for store og mellomstore kunder i Norden.

«Vi er stadig på utkikk etter miljøer som kan passe vår vekst strategi. Vi erfarer at det finnes sterke miljøer som over tid søker å bli en del av en større enhet, for å få ytterligere styrket sin kundeposisjon og relevans. WestNet er en virksomhet som har utviklet en solid plattform bygget på kultur, kompetanse og kunderelevans. Over en periode har vi utviklet en felles ambisjon. En ambisjon som vi nå starter realiseringen av ved å gå sammen», sier Jarl Øverby, konsernsjef i NetNordic. Øverby fortsetter, «behovet for økt kompetanse og kapasitet innen operatør og energisektoren er viktig for oss. WestNet passer derfor særdeles godt inn i vår strategi med den hensikt og fortsette å ta en ledende rolle».

NetNordic har gjennom en årrekke håndtert nettverk-, sikkerhet- og samhandlingsløsninger for store- og mellomstore virksomheter. Med oppkjøpet av WestNet gjør NetNordic sitt attende oppkjøp siden 2015. NetNordic er eid ca 70% av Norvestor, mens resten er kontrollert av selskapets ansatte.

«WestNet har gjennom en årrekke arbeidet med store prosjekter og utviklet en solid erfaring og kompetanse innen utvalgte bransjer. Det var et naturlig skritt for oss å bli en del av et større miljø slik at vår kompetanse kan komme enda mer til sin rett, og da var NetNordic et naturlig valg. Vi har en solid kundebase i operatør- og energisektoren og vil med dette forsterke vår vekstambisjon. For eierne av WestNet er det viktig og gledelig at de ansatte får flere spennende utviklingsmuligheter gjennom et større miljø der de kan ytterligere utvikle sin kompetanse og sine ambisjoner. NetNordic har hatt en imponerende utvikling som vi ser frem til å forsterke både gjennom ytterligere kunderelevans og verdi for aksjonærene som vi også blir en del av» sier Steinar Omdahl, daglig leder i WestNet AS.

Kontaktpersoner for ytterlige spørsmål:

Jarl Øverby, konsernsjef NetNordic Group, jarl.overby@netnordic.com, tlf. +47 982 17 009

Steinar Omdahl, daglig leder WestNet, steinar.omdahl@westnet.no, tlf. +47 450 02 471

CEO Westnet & CEO NetNordic Group
Steinar Omdahl og Jarl Øverby forsegler avtalen med et håndtrykk!

NetNordic er en nordisk systemintegrator spesialisert på løsninger og tjenester innen nettverk, sikkerhet og samhandling. NetNordic bidrar til sikker og effektiv realisering av forretningskritiske løsninger og tjenester for store og mellomstore nordiske virksomheter innen både privat og offentlig sektor. 2022 proforma omsetning var ca NOK 2,2 milliarder. Før oppkjøpet har selskapet ca 580 ansatte fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Les mer: https://netnordic.no/.

WestNet er et norsk konsulentselskap som er spesialisert på infrastrukturtjenester til energi- og operatørbransjen med fokus på kritisk infrastruktur og sikkerhet. Selskapet har over 20 års erfaring med komplekse prosjekter og har ca 30 ansatte i Stavanger og Oslo. WestNet er eid av de ansatte.

Les mer: https://www.westnet.no/.