Lars Christian Andersen
4. november 2021
Økt bruk av digitale verktøy krever et oppgradert nettverk på arbeidsplassen. En abonnementsløsning uten forhåndsbetaling eller bindingstid gir mange fordeler.
Er nettverket tregt? Dekningen for dårlig? Klager de ansatte på utilstrekkelig mobilitet? Dette har en naturlig forklaring: Hverdagen har endret seg, og det er nødvendig å tilpasse seg.
– Etter pandemien kommer de ansatte tilbake til et utdatert kontor. I prinsippet har det ikke skjedd noe på kontornettverket på to år, men brukerne har beveget seg ti år frem når det gjelder samhandling, sier Key Account Manager Lars Christian Andersen i NetNordic Norway AS. Selskapet står bak en løsning med abonnementsbasert nettverksutstyr, som gir mange fordeler for store og mellomstore bedrifter.
– I dag er det sjelden et møte uten at noen av deltakerne er på video. Og vi vet alle hvor irriterende stotring og hakking kan være. Det betyr et dårlig møte. De nye digitale verktøyene krever kraftigere nettverk. Og med denne abonnementsløsningen kan virksomheten returnere, bytte, oppgradere og utvide utstyr etter behov, forklarer Andersen.
Mange gevinster
Etter gjenåpningen av samfunnet består arbeidsdagen av mer hjemmekontor, flere videomøter og utvidet mobilitet. Mange bedrifter planlegger også å redusere kontorarealene sine for å legge til rette for dette. Denne utviklingen krever at man optimaliserer et datanettverk som bygger opp under virksomhetens skystrategi.
– Når du tar i bruk tjenester i skyen settes andre krav til infrastruktur og sikkerhet. Det kreves andre kapasiteter og andre mekanismer i nettverket for at de ansatte skal ha en sømløs hverdag uten forsinkelser, sier Andersen.
Og gevinstene med NetNordics abonnementsløsning er mange:
Tilpasses behov
Når det handler om IT er sikkerhet et avgjørende element. Det fins mange potensielle trusler fra mange ulike hold. Med abonnementstjenesten er man koblet til NetNordics driftssenter for aktiv overvåking og man får tilgang til det administrative brukergrensesnittet etter eget ønske.
Alt er tilrettelagt kundens behov – og kompetanse.
– Vi tilpasser oss kompetansenivået som bedriften trenger. Noen sitter med mye kunnskap in-house, men teknologien er i rask endring og mange har ikke mulighet til å oppdatere seg i bredden innen hvert fagfelt. Da kan det være lurt å slå seg sammen med noen som har den kompetansen. Hos oss kan man velge det servicenivået som passer. Ønsker du full drift, kun support eller noen som kan hjelpe deg når det brenner? Vi kan møte alle ulike behov, avslutter Andersen.
Lars Christian Andersen
NetNordic ønsker velkommen til ny administrerende direktør – Lene Diesen Lene Diesen er ny administrerende direktør for NetNordic Norway fra 1. mai 2023. Hun etterfølger Lars Johannes Sørbo som fortsetter sin karriere i NetNordic som...
Les mer
NetNordic leverer nettverk til alle bransjer der det stilles høye krav til oppetid og sikkerhet. Vi har spesialisert oss på nettverksløsninger for bedrifter og operatører og vi bygger løsninger ut fra dagens behov. Sikre nettverk...
Les mer
NetNordic Norway AS was honored as EMEA Service Partner of the Year at Extreme Networks Partner Conference We are proud to announced that NetNordic Norway was recognized as «EMEA Service Partner of the Year» during...
Les mer
Økt bruk av digitale verktøy krever et oppgradert nettverk på arbeidsplassen. En abonnementsløsning uten forhåndsbetaling eller bindingstid gir mange fordeler. Er nettverket tregt? Dekningen for dårlig? Klager de ansatte på utilstrekkelig mobilitet? Dette har en...
Les mer
Gaselle – Norges raskest voksende bedrifter Dagens Næringsliv har kåret landets mest fremgangsrike bedrifter siden 2003. Vi er stolte av at NetNordic imøtekommer kriteriene til å være Gaselle bedrift for 2. år på rad. Kriterier for...
Les mer
NetNordic ble tildelt kontrakt og rammeavtale for leveransen av nettverksinfrastruktur til alle Skatteetaten sine lokasjoner i Norge Skatteetaten sin strategi og retning innenfor digitalisering med økt bruk av mobile arbeidsflater og skytjenester har skapt et...
Les mer