Contact by mail

Gå til filmen

Bot og menneske | Hånd i hånd – Webinar

Samhandling

26. april 2023


Produktsjef Robert Aaslie i NetNordic forteller om de trender som skjer innen Kunstig Intelligens. De fleste av oss måper litt over utviklingen og kvantespranget som denne teknologien har tatt de siste månedene.

De Store Språkmodellene

Med seg i studio har Aaslie vår egen Pål Mørk Hansen, leder for systemutvikling i NetNordic. Han snakker om de store språkmodellene, historien bak og hvordan de faktisk fungerer. Dette er matematiske modeller som predikerer neste ord basert på lange sekvenser av data. Pål forteller om hvordan disse modellene trenes og hvilken data som blir benyttet. Det er viktig å være klar over at løsninger som benytter de store språkmodellene, slik som ChatGPT, ikke er et oppslag / en database med en sannhet, men at de gir stor treffsikkerhet/mening til mange spørsmål. Det er viktig at leverandører kvalitets sikrer innholdet gjennom sine løsninger- og applikasjoner.

Boost.ai benytter De Store SpråkModellene i sin løsning

I Studio har vi også med oss, Merete Myhrvold, vår Partner Manager fra Boost.ai. Hun gir eksempler på hvordan Boost har tatt i bruk teknologien til å forbedre sin løsning.

Hvordan benytte seg av Bot-teknologien

Aaslie snakker om hvordan vi i NetNordic mener at denne teknologien best kan brukes sammen med menneske. Ved bruk av tjenester som benytter de store språkmodellene gir det oss en ny dimensjon med effektive verktøy for oss mennesker på mange områder. Det kan brukes mot virksomhetens kunder, men også brukes internt mot de ansatte. Løsninger- og applikasjoner blir mer nøyaktig, mer effektive og kan sammenfatte og presentere data bedre enn tidligere. Teknologien vil uten tvil bidra til å øke interaksjonen mellom mennesker og maskiner.

Ta kontakt med oss om du ønsker å vite mer om bot-teknologi på salg@netnordic.no eller ring: 67 247 365


Siste innhold - Samhandling