10. august 2021
Tidligere kunne det ta måneder å få en chatbot opp på siden sin. Nå tar det vesentlig kortere tid.
Det er flere fordeler med å ha en chatbot som kollega: Den jobber døgnet rundt, i høytider og ferier, den tar ikke kaffepauser, den blir ikke sliten etter lunsj, og den jobber ikke saktere av å ha stått opp med feil bein. Den gir også sluttkunde det samme svaret, uten å trenge å slå opp fakta, og kan håndtere nærmest uendelig med samtaler på en gang. Samtidig avlaster den sine menneskelige kolleger, slik at de kan bryne seg på de mer kompliserte sakene.
Så tilbake til det innledende spørsmålet. Kan man klare å etableres en chatbot på bare ti dager?
Det korte svaret: ja
Det litt lengre svaret: også ja, med de riktige verktøyene.
Vår samarbeidspartner Boost.ai lanserte nylig Web Automator. Dette er en flunkende ny form for selvlærende kunstig intelligens, som ved hjelp av ny teknologi kan tråle seg gjennom en hjemmeside, og hente ut nødvendig informasjon. Slik kan den danne et reisverk for dialogdesignen, og den fyller også på med forhåndsprogrammert språk. Etter at Automatoren har arbeidet seg gjennom chatbotløsningen, er det menneskenes tur. Dataprogrammer er svimlende sofistikerte, men vi trenger allikevel mennesker for å sørge for at samtalene passer inn i chatformatet, får riktig dybde, sjargong, formidling av følelser osv. Dette arbeidet gir AI-treneren som en bieffekt en dyp forståelse av tjenesten, og bygger et eierforhold mellom AI-trener og chatboten.
For å lykkes med Automatoren, er det viktig å ha stukket fingeren i jorda i forkant av prosjektet. Hva ønsker vi å oppnå, og hvordan skal vi vurdere grad av suksess? Målbare kriterier er essensielt her. Noen eksempler kan være antall henvendelser til chatboten, løsningsgrad av enkle forespørsmål, reduksjon i antall telefonsamtaler.
Chatbot som produkt befinner seg hele tiden i en livssyklus, og er dermed ikke lineær. Enhver samtale med sluttkunde er unik, noe som gjør at arbeidet med chatboten må være dynamisk. Det er nettopp dette aspektet som er så spennende med chatbot: Man vet aldri hvilke samtaler man kommer til å få, før chatboten faktisk er lansert. Selvsagt kan det virke skummelt å hoppe uti det, men vi i NetNordic er alltid i umiddelbar nærhet. Vi har bred erfaring med bruk av chatbot i kundeservice, fra flere ulike bransjer.
Se vårt Chabot og AI webinar hvor vi vil gi dere et dypdykk i de forskjellige elementene i hvordan et AI Team jobber, hvor fort kan man implementere en chatbot tjeneste og vi vil viser dere hva og hvordan vår referanse kunde har implementert dette i sin bedrift. Se webinaret her!
Ønsker du å vite mer om vår Chatbot løsning, eller er det noe du lurer på? ikke nøl med å ta kontakt med oss.
For hjemmeboende og personer som har behov for heldøgns bemanning i den kommunale bolig- og institusjonstjenesten vet vi at ensomhet blant eldre er et økende folkehelseproblem, ikke bare fordi det blir flere og flere eldre,...
Les mer
I dette webinaret vil vi presentere for dere disse fire løsningene inne eHelse: Vandrealarm Kollegavarsling Digitalt tilsyn E-lås I studio vil Camilla Lobben og Jan-Thore Svendsen fra NetNordic snakke om våre kunders behov, om erfaringer...
Les mer
NetNordic sammen med vår samarbeidspartner Dignio, gjennomførte oppstartskurs for hjemmetjenesten i Bremanger kommune på medisineringsstøtte den 11.11.21. Bremanger kommune tilbyr denne løsningen som en integrert del av sitt tjenestetilbud i helse- og omsorg. De har...
Les mer
Gaselle – Norges raskest voksende bedrifter Dagens Næringsliv har kåret landets mest fremgangsrike bedrifter siden 2003. Vi er stolte av at NetNordic imøtekommer kriteriene til å være Gaselle bedrift for 2. år på rad. Kriterier for...
Les mer
The new generation Bosch communication and public address system portfolio (PAGA), Bosch PRAESENSA. With PRAESENSA, Bosch has set a new standard in Public Address and Voice Alarm systems. With all system elements being IP‑connected and...
Les mer
NetNordic – Et visjonært blikk på morgendagens responssenter Det finnes flere varianter av responssenter, hvor de tilbyr forskjellige tjenester, og da på ulike måter. Hvilke muligheter finnes i dag, og hvordan kan fremtiden se ut? ...
Les mer
På landsbasis er det meldt om 1042 episoder knyttet til vold og trusler mot Nav hittil i år. Helse- og omsorgstjenesten opplever også avvik i form av vold og truende situasjoner. NetNordic leverer et spekter...
Les mer