Agilt samarbeid med NetNordic Teams Phone System for offshore, olje & gass.

Integrated Communication

2021-09-21


Neptune Energy trengte å forenkle og modernisere sin globale kommunikasjonsløsning med en Cloud First-strategi. 

Neptune Energy velger Microsoft Teams som kommunikasjonsplattform på grunn av den tette integrasjonen med Microsoft 365, noe som gir forbedrede fordeler for bruker, virksomhet og IT. 

Neptune Energy nådde sine mål med en skytelefoniløsning integrert med offshore telefonibehov levert av en teknologipartner med bransjeekspertise. 

Løsningen er skalerbart globalt for alle land der Neptune Energy er til stede. 

Oppsummert reduserer løsningen driftskostnader, gir bedre arbeidsflyt og forenkler leverandøradministrasjon.

Kunde: Neptune Energy 

Nettsted: https://www.neptuneenergy.com

Kundestørrelse: Enterprise – ca 1500 brukere

Land: Norge, (Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia, Australia) Bransje: Offshore, olje og gass 

Produkter og tjenester: Microsoft Teams telefonsystem med NetNordic Direct Routing as a Service og NetNordic Global SIP Service

Kundeutfordringer:

Neptune Energy er et uavhengig globalt E & P-selskap med virksomhet over hele Nordsjøen, Nord-Afrika og Asia-Stillehavet. Virksomheten hadde en produksjon på 144.000 netto fat oljeekvivalenter per dag i 2019 og 2P reserver per 31. desember 2019 på 633 millioner fat oljeekvivalenter. Selskapet, grunnlagt av Sam Laidlaw, støttes av CIC og midler rådgitt av Carlyle Group og CVC Capital Partners. Neptune Energy så behovet for å modernisere kommunikasjonsplattformen og erstatte tradisjonell PBX-løsning med en integrert kommunikasjonsløsning med Microsoft 365. Utfordringen var behovet for å holde eksisterende PBX-løsning for kommunikasjon offshore som en integrert del av Microsoft Phone System.

Partnerløsning: 

Neptune Energy lette etter en teknologipartner som forsto deres bransjebehov. NetNordic leverer en integrert løsning med Direct Routing as a Service med Teams Phone System, Telenor Mobilt Bedriftsnett og Puzzel Contact Center kombinert med kritiske behov for telefoni på oljeplattformer basert på eksisterende PBX. NetNordic har et end-to-end-ansvar med ett enkelt kontaktpunkt for både offshore og onshore telefoni som en pålitelig rådgiver med konfigurasjon og styring av Teams Phone System i Microsoft Office 365. Neptune Energy så en klar fordel at NetNordics løsning lett kunne utvides globalt med NetNordic Global SIP Service til Neptune Energys lokasjoner i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia og Australia.

Kundefordeler:

Det er en klar fordel for Neptune Energy å skalere sin kommunikasjonsplattform på eksisterende investeringer og brukergrensesnitt med Microsoft Teams som et nav for all kommunikasjon og samarbeid. Integrering av telefoni for brukere på Neptune Energy i Microsoft Teams betyr at brukere sparer tid med mindre bytte mellom forskjellige applikasjoner i sine daglige oppgaver. Bytte av eksisterende telefoni på land gir Neptune Energy reduserte driftskostnader, tilgang til raskt nye innovasjoner med en Cloud First-tilnærming og færre leverandører for leverandøradministrasjon.

Neptune Energy så en klar fordel at NetNordics løsning lett kunne utvides globalt med NetNordic Global SIP Service til Neptune Energys lokasjoner i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia og Australia.

Neptun Energy

Fordel for brukeren

  • Brukervennlig og optimalisert arbeidsflyt 
  • Færre applikasjoner å bytte mellom 
  • Tett integrert med selskapets arbeidsverktøy 
  • Enkel tilgang til informasjon og interaksjon, hvor som helst, fra ett grensesnitt

Fordel for virksomheten

  • Mer effektiv og engasjert organisasjon 
  • Alltid tilgang til de nyeste innovasjonene 
  • Intuitiv løsning som muliggjør rask avkastning

Fordel for IT 

  • Enkel administrasjon, sikker og skalerbar løsning 
  • Bevist og ledende teknologi 
  • En leverandør med høy kompetanse som forstår forretningsbehovene 
  • Enkelt kontaktpunkt for offshore- og landtelefoni globalt

 

Siste innhold - Integrated Communication