21. september 2021
Neptune Energy trengte å forenkle og modernisere sin globale kommunikasjonsløsning med en Cloud First-strategi. Dette krevde en skreddersydd offshore it-løsning.
Neptune Energy velger Microsoft Teams som kommunikasjonsplattform på grunn av den tette integrasjonen med Microsoft 365, noe som gir forbedrede fordeler for bruker, virksomhet og IT.
Neptune Energy nådde sine mål med en skytelefoniløsning integrert med offshore telefonibehov levert av en teknologipartner med bransjeekspertise.
Løsningen er skalerbart globalt for alle land der Neptune Energy er til stede, og fungerer som en optimal offshore it-løsning.
Oppsummert reduserer løsningen driftskostnader, gir bedre arbeidsflyt og forenkler leverandøradministrasjon.
Kunde: Neptune Energy
Nettsted: https://www.neptuneenergy.com
Kundestørrelse: Enterprise – ca 1500 brukere
Land: Norge, (Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia, Australia) Bransje: Offshore, olje og gass
Produkter og tjenester: Microsoft Teams telefonsystem med NetNordic Direct Routing as a Service og NetNordic Global SIP Service
Kundeutfordringer:
Neptune Energy er et uavhengig globalt E & P-selskap med virksomhet over hele Nordsjøen, Nord-Afrika og Asia-Stillehavet. Virksomheten hadde en produksjon på 144.000 netto fat oljeekvivalenter per dag i 2019 og 2P reserver per 31. desember 2019 på 633 millioner fat oljeekvivalenter. Selskapet, grunnlagt av Sam Laidlaw, støttes av CIC og midler rådgitt av Carlyle Group og CVC Capital Partners. Neptune Energy så behovet for å modernisere kommunikasjonsplattformen og erstatte tradisjonell PBX-løsning med en integrert kommunikasjonsløsning med Microsoft 365. Utfordringen var behovet for å holde eksisterende PBX-løsning for kommunikasjon offshore som en integrert del av Microsoft Phone System.
Partnerløsning:
Neptune Energy lette etter en teknologipartner som forsto deres bransjebehov. NetNordic leverer en integrert løsning med Direct Routing as a Service med Teams Phone System, Telenor Mobilt Bedriftsnett og Puzzel Contact Center kombinert med kritiske behov for telefoni på oljeplattformer basert på eksisterende PBX. NetNordic har et end-to-end-ansvar med ett enkelt kontaktpunkt for både offshore og onshore telefoni som en pålitelig rådgiver med konfigurasjon og styring av Teams Phone System i Microsoft Office 365. Neptune Energy så en klar fordel at NetNordics løsning lett kunne utvides globalt med NetNordic Global SIP Service til Neptune Energys lokasjoner i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia og Australia.
Kundefordeler:
Det er en klar fordel for Neptune Energy å skalere sin kommunikasjonsplattform på eksisterende investeringer og brukergrensesnitt med Microsoft Teams som et nav for all kommunikasjon og samarbeid. Integrering av telefoni for brukere på Neptune Energy i Microsoft Teams betyr at brukere sparer tid med mindre bytte mellom forskjellige applikasjoner i sine daglige oppgaver. Bytte av eksisterende telefoni på land gir Neptune Energy reduserte driftskostnader, tilgang til raskt nye innovasjoner med en Cloud First-tilnærming og færre leverandører for leverandøradministrasjon.
Neptune Energy så en klar fordel at NetNordics løsning lett kunne utvides globalt med NetNordic Global SIP Service til Neptune Energys lokasjoner i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia og Australia.
Neptun Energy
Fordel for brukeren
Fordel for virksomheten
Fordel for IT
For hjemmeboende og personer som har behov for heldøgns bemanning i den kommunale bolig- og institusjonstjenesten vet vi at ensomhet blant eldre er et økende folkehelseproblem, ikke bare fordi det blir flere og flere eldre,...
Les mer
I dette webinaret vil vi presentere for dere disse fire løsningene inne eHelse: Vandrealarm Kollegavarsling Digitalt tilsyn E-lås I studio vil Camilla Lobben og Jan-Thore Svendsen fra NetNordic snakke om våre kunders behov, om erfaringer...
Les mer
Året 2021 nærmer seg slutten og vi i NetNordic vil rette en stor takk for innsatsen i året som har gått. På tross av en pandemi som nå har skapt en annen hverdag for oss...
Les mer
NetNordic sammen med vår samarbeidspartner Dignio, gjennomførte oppstartskurs for hjemmetjenesten i Bremanger kommune på medisineringsstøtte den 11.11.21. Bremanger kommune tilbyr denne løsningen som en integrert del av sitt tjenestetilbud i helse- og omsorg. De har...
Les mer
Gaselle – Norges raskest voksende bedrifter Dagens Næringsliv har kåret landets mest fremgangsrike bedrifter siden 2003. Vi er stolte av at NetNordic imøtekommer kriteriene til å være Gaselle bedrift for 2. år på rad. Kriterier for...
Les mer
The new generation Bosch communication and public address system portfolio (PAGA), Bosch PRAESENSA. With PRAESENSA, Bosch has set a new standard in Public Address and Voice Alarm systems. With all system elements being IP‑connected and...
Les mer
NetNordic – Et visjonært blikk på morgendagens responssenter Det finnes flere varianter av responssenter, hvor de tilbyr forskjellige tjenester, og da på ulike måter. Hvilke muligheter finnes i dag, og hvordan kan fremtiden se ut? ...
Les mer
På landsbasis er det meldt om 1042 episoder knyttet til vold og trusler mot Nav hittil i år. Helse- og omsorgstjenesten opplever også avvik i form av vold og truende situasjoner. NetNordic leverer et spekter...
Les mer
Neptune Energy trengte å forenkle og modernisere sin globale kommunikasjonsløsning med en Cloud First-strategi. Dette krevde en skreddersydd offshore it-løsning. Neptune Energy velger Microsoft Teams som kommunikasjonsplattform på grunn av den tette integrasjonen med Microsoft 365,...
Les mer