Løsninger for hotelltelefoni
– folk vil snakke med folk!
Folk vil gjerne snakke med folk, og det gjelder nok i enda større grad pÃ¥ hoteller enn de fleste andre steder. NÃ¥r potensielle gjester ønsker Ã¥ komme i kontakt med et hotell, foretrekker de ofte Ã¥ gjøre det via en telefonsamtale. Og dette er ikke en trend som ser ut til Ã¥ endre seg med det første! En god gjesteopplevelse starter ofte med «den gode samtalen» med personalet pÃ¥ hotellet i forkant av et opphold. Her spiller teknologien en stor rolle, og telefoniløsningen hotellet bruker, er ofte avgjørende for hvordan opplevelsen av Ã¥ kontakte et hotell blir.
Men en moderne telefoniløsning for et hotell er sÃ¥ mye mer enn bare Ã¥ sette opp samtalen mellom en gjest og en ansatt pÃ¥ hotellet. Internkommunikasjon er nesten like viktig, og telefoni er en nøkkeltjeneste i denne sammenhengen. For Ã¥ opprettholde servicenivÃ¥et pÃ¥ hotellet er det viktig at kommunikasjonen internt er rask og effektiv, og at de ansatte er tilgjengelige for hverandre – ogsÃ¥ via telefonen.
Snakk med en hotellekspert!
Har du spørsmål om IT i hotellbransjen?
Vi er her for å hjelpe deg.
Telefonen på rommet
I tillegg til at gjestene ønsker å snakke med de ansatte, og de ansatte med hverandre, ønsker gjestene ofte å snakke med andre gjester som bor på hotellet. Da er romtelefonen praktisk, og den brukes ofte til samtaler mellom gjester som bor på samme hotell. Og selv om det ikke er like vanlig lenger, hender det fortsatt at gjester på et hotell ønsker å ringe til sine kjære andre steder i verden, også via den pålitelige romtelefonen!
Telefoner som plasseres på gjesterommene er ofte tilpasset både hotellets og gjestenes behov, slik at de er forhåndsprogrammert med de funksjonene og tjenestene som er mest brukt av både gjester og ansatte. Det kan være hurtigvalg for vekking, resepsjon, spa, restauranter, romservice, nødanrop med mer, eller for å kunne ringe på avstand. Visste du forresten at en rekke ulike kundegrupper og hotellsertifiseringer krever at det skal være en telefon på hotellrommet? Det ville jo være synd å gå glipp av store bestillinger fra turoperatører, flybesetninger og andre kundegrupper fordi det ikke er telefon på hotellrommet, ikke sant?
Den moderne telefonien
Teknisk sett spiller telefoni også en viktig rolle på hoteller. De aller fleste hoteller bruker telefonene daglig internt, noe som er naturlig. Men i tillegg bruker hotellene ofte romtelefonen til andre tjenester også. Siden en telefoniløsning ofte er integrert med hotellets PMS-løsning, brukes telefonene også til å rapportere feil på rommet, eller til å rapportere gjesterom som tilgjengelige for innsjekking etter rengjøring, eller etter at det er utført andre typer arbeid på rommene før innsjekking. En moderne telefoniløsning fra NetNordic gjør hotellet ditt til et bedre sted å være, både for gjester og ansatte!
Løsningen
NetNordic tilbyr moderne SIP-baserte telefoniløsninger fra de største produsentene i markedet. Vi har mer enn 30 års erfaring med levering og drift av slik teknologi og har utviklet spesialtilpassede telefoniløsninger for hoteller. Løsningene er skybaserte, noe som sikrer optimal oppetid og effektiv drift og support. Hotellene kan velge mellom en rekke ulike telefonsett for både ansatte og gjester, samt få tilgang til et bredt utvalg av tilbehør som hodesett med mer. Telefoniløsningene kan leveres som en tjeneste som inkluderer service, support, drift og vedlikehold. Dette sikrer et fast og forutsigbart kostnadsbilde, og at telefoniløsningen er oppdatert og i tråd med hotellets behov også over tid.
Med en moderne telefoniløsning fra NetNordic får hotellet ditt tilgang til:
- Integrering med hotellets PMS-system.
- Tilgang til et effektivt verktøy for intern kommunikasjon.
- En sikker, moderne og fremtidsrettet plattform for telefoni.
- Teknologi fra de ledende produsentene i bransjen.
- En partner med erfaring fra og fokus på hotellsektoren.
- En robust og holdbar telefoniløsning som hotellet ditt kan stole på.
- Et bredt spekter av hotelltilpassede tjenester som sørger for at både gjestenes og de ansattes behov alltid blir ivaretatt.