Contact by mail

15. november 2018

NetNordic kjøper Radpoint – en veletablert aktør innen cybersikkerhet

NetNordic og Radpoint slår seg sammen – skaper en ledende nordisk aktør innenfor nettverk, IT-sikkerhet og smarte datasenter.

Pressemelding – oktober 2018 – NetNordic kjøper Radpoint, en veletablert aktør innenfor cybersikkerhet og smarte datasenter i Sverige.

– Med Radpoint får vi tilgang til en virksomhet i kraftig vekst med en sterk leveransedyktighet. Radpoint passer perfekt i vår kultur og til vårt tilbud. Med deres engasjement og teknologifokus skaper vi en felles og tydelig verdi for kunden, noe som er helt i tråd med vår ambisjon om å ta en ledende posisjon i Norden, sier Jarl Øverby, CEO i NetNordic Group.

Radpoint har 40 medarbeidere og fins i Stockholm, Göteborg, Jönköping og Umeå. De er spesialister i cybersikkerhet og har kommet veldig langt i sitt helhetstilbud gjennom å utvikle, levere, drifte og forvalte tjenester med den beste funksjonaliteten, kvaliteten og tilgjengeligheten for kunder med kritisk virksomhet. NetNordic har hatt en ambisjon om å komplettere sin løsnings- og tjenesteportefølje og har derfor fulgt Radpoint i en periode.

– Vi arbeider kontinuerlig med å forsterke vårt tilbud og skape verdi for kundene våre. Jeg ser derfor dette oppkjøpet som et naturlig steg i vår ambisjon om å vokse og tilby de beste løsningene innenfor sikkerhet og nettverk, spesielt ettersom dette er et område som vokser raskt i det svenske markedet. Radpoint kommer til å bli en veldig sentral og viktig del for NetNordic i denne satsningen, sier Joakim Harging, VD på netnordic.communication AB.

Cybersikkerhet er et nødvendig element for å sikre fortsatt digitalisering. Som en del av alle virksomheters arbeid med risiko inngår cybersikkerhet og det vil sannsynligvis dermed også bli et kontinuerlig oppfølgingspunkt på ledernivå i alle Nordiske virksomheter. NetNordic får med Radpoint økt kapasitet til både tjenesteutvikling og leveranse innenfor sikkerhet og kan derigjennom forsterke sin posisjon både hos kunder og leverandører.

– Gjennom å bli en sentral del av NetNordic ser vi store muligheter i å ta neste steg i vår utvikling på en nordisk plattform. I det nye selskapet beholder vi Radpoint kjerneverdier med fokus på utvalgte innovative teknologier som vi er best på og sikrer med dette kvalitet i våre leveranser, sier Fredrik Hökegård, VD på Radpoint.

Samtlige aksjeeiere i Radpoint investerer i forbindelse med oppkjøpet i NetNordic og kommer til å bidra til selskapets fortsatte fremgang.

Kontaktpersoner:

Radpoint er en ledende integrator av cybersecurity, nettverk og sikre datasenter. Radpoint leverer driftstjenester som omfatter løsninger fra lokale tjenester via sikre datasenter, som skybaserte løsninger. Radpoint har eksistert på det svenske markedet siden 2009. Radpoint har 40 medarbeidere og omsetter ca MSEK 200. Les mer på: www.radpoint.se

NetNordic er en nordisk systemintegrator, spesialisert på løsninger og tjenester innenfor nettverk, kommunikasjon og sikkerhet. Som «Best Companion» skal NetNordic bidra til å realisere kundens potensial gjennom effektive løsninger og tjenester. NetNordic har hovedkontor i Oslo. NetNordic omsetter i 2018 ca 1 milliard NOK (proforma). Efter oppkjøpet har selskapet ca 300 medarbeidere på 14 kontor i Norden, fordelt på datterselskap i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Les mer på www.netnordic.com