Markedsledende WIFI-tjenester

En gjest forventer å få en rask, god og sikker internettoppkobling under sitt besøk på et hotell. Gjesten rangerer ifølge kundeundersøkelser dette som et av de viktigste kriteriene under et hotellopphold. Et dårlig trådløst nettverk reduserer brukeropplevelsen for både ansatte og gjester i betydelig grad. Dette viser seg også å virke inn på anmeldelser av hoteller gjester har bodd på. Konsekvensen av dette er at gjester ikke «risikerer» å bo på samme hotell igjen, og hotellet vil tape gjester. 

Vi i NetNordic har spesialisert oss på nettopp hotellbransjen. Vi lever og ånder for å levere gode og brukervennlige tjenester til hotellenes gjester og ansatte. For oss er en leveranse av et velfungerende WIFI-nett til et hotell noe vi tar på største alvor. Vi forstår konsekvensene hoteller opplever hvis ikke denne teknologien fungerer som forventet. Denne tilnærmingen har vært med på å gjøre NetNordic til en av Nordens største leverandører av nettverkstjenester innenfor hotellsektoren.  

Behovet har endret seg

Behov relatert til trådløst internett på hoteller har endret seg betydelig de senere årene. Tidligere benyttet gjester og ansatte hovedsakelig WIFI til ren surfing. Da var man villig til å akseptere at hastighet og dekning var varierende. Slik er det ikke i lenger. Hotellbransjen anser nå WIFI som en virksomhetskritisk tjeneste, og et hotell har i dag mye teknologi som er avhengig av trådløs oppkobling for å kunne fungere. Eksempler på slik teknologi er PoS- og PMS-løsninger, SD-Anlegg, el-bil ladere og mye mer. En god WIFI-løsning er derfor en forutsetning for at et hotell skal kunne fungere i det daglige. Dette slik at betjeningen kan utføre sine oppgaver raskt og effektivt. 

For gjester er WIFI om mulig enda viktigere, og det er vanlig å dele disse gjestene opp i to grupper; vanlige hotellgjester, og konferansegjester.  

For gjester er WIFI om mulig enda viktigere, og det er vanlig å dele disse gjestene opp i to grupper; vanlige hotellgjester, og konferansegjester

Enten man er en konferansegjest eller en hotellgjest kobler man seg gjerne umiddelbart opp mot WIFI ved ankomst på hotellet. Dette for at man bruker denne oppkobling til en rekke ulike tjenester. Det er nå vanlig at en gjest kobler seg til WIFI med flere enheter, for eksempel mobiltelefon, nettbrett og PC, og forventer da at alle enheter er tilkoblet til enhver tid. Selv et relativt lite hotell, kan ha mange tilkoblede enheter og gjester som benytter WIFI. Dette kan fort representere en utfordring om ikke teknologien er den rette. Et feildimensjonert trådløst nettverk kan da fort få problemer som resulterer i en dårlig brukeropplevelse. 

En konferansegjest benytter gjerne WIFI til gjennomføring av hybride- eller digitale møter. Dette stiller krav til dekning, kapasitet og hastighet i det trådløse nettet. Samtidig har gjerne bedrifter høyere krav til sikkerhet og nettverk, når konferanser og møter skal bookes og gjennomføres på et hotell. Sikre og raske nettverk har dermed nå vist seg å være en forutsetning for å kunne få bookinger av møter og konferanser. 

For vanlige hotellgjester har det nå blitt vanlig å bruke WIFI til kapasitetskrevende tjenester som innebærer strømming og casting av lyd og bilde. Slike tjenester kan være Netflix, Youtube, Spotify, Snapchat, Teams og lignende. Undersøkelser viser at rundt 70% av all kapasitet i nettverk på hoteller i dag, benyttes til nettopp slike tjenester. 

For at et WIFI-nett skal fungere godt på et moderne hotell, er det derfor mange faktorer og hensyn som må ivaretas. Løsningen må være sikker, dekningen både inne og ute på hotellet må være god, det må være kapasitet til å håndtere mange samtidige brukere, og hastigheten må være høy. Alle disse elementene må tas høyde for og utgjør til sammen brukeropplevelsen for ansatte og gjester. 

Med en fremtidsrettet og moderne WIFI-løsning fra NetNordic kan du være sikker på at alle behov til både ansatte og gjester er godt ivaretatt, og at brukeropplevelsen er blant de beste i bransjen! 

Om løsningen 

NetNordic leverer en skybasert WIFI-løsning basert på teknologi fra de ledende produsentene i markedet. Utgangspunktet for alle leveranser er en detaljert og gjennomarbeidet WIFI-radioplan som er basert faktiske målinger i hotellet, eller plantegninger av bygget. Dette vil sikre en velfungerende løsning og fornøyde brukere fra første dag. 

Ettersom løsningen er skybasert kan den også leveres som en ren tjeneste. Dette åpner for fleksible prismodeller og forutsigbare kostnader.  

Med en skybasert WIFI-løsning fra NetNordic får ditt hotell blant annet tilgang til: 

  • En moderne og fremtidsrettet WIFI-tjeneste som alltid er oppdatert
  • Teknologi fra de ledende produsentene i bransjen 
  • En tjeneste som har meget høye krav til sikkerhet 
  • Kapasitet til å håndtere behov både i dag og i fremtiden 
  • God WIFI-dekning i de områder dere ønsker det, både inne og ute 
  • Muligheter til å kunne administrere løsningen selv, slik at ditt hotel enkelt kan sette opp kundetilpassede konferansenett med mer 
  • 24/7/365 service og support ved feil 
  • Forutsigbare kostnader 

Den franske Rivieraen kom til Moss våren 2023

Marienlyst-Strandhotel-Helsingor-Exterior 2 kopi

Marienlyst Strandhotel gikk «All in» med NetNordic! 

Skybaserte IPTV løsning med integrert Chromecast hos Fýri Resort, Hemsedal

Strategiske partnere:

Aruba-Networks
Alcatel
TpVision

Kontakt oss her!

Du kan ringe oss direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss ​​en e-post salg@netnordic.no, eller fylle ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg. Takk skal du ha!

Contact by mail