Gjestenettverk

Enhver bedrift bør ha et sikkert gjestenettverk.

Hvorfor velge gjestenettverk
fra NetNordic?

Bedrifter får ofte besøk av kunder, leverandører eller partnere som trenger tilgang til Internett under besøket. Enhver bedrift bør derfor ha en egen SSID for gjester med en portal for selvregistrering for å ha kontroll på hvem og hvor mange som benytter gjestenettverket.

Enkel tilgang:

Det er en rekke alternativer for registrering av gjester og hvor mye informasjon som innhentes og før tilgangen gis. En gjesteportal kan være fra den helt enkle hvor du blir møtt med en portal med firma–logo og et valg for å få tilgang til Internett. For å få litt mer kontroll på hvem som er på gjestenettverket kan man legge på at brukeren skal identifisere seg. Det kan enten være ved at brukeren må taste inn mobilnummer og får tilbake en passordkode på SMS eller man logger inn med såkalt Social login. Med Social login bruker man rett og slett Google, Facebook e.l. login detaljer for å logge inn.

Gjestenettverk_web_2

Sikkerhet

Om kunden ønsker en strenger policy for gjestetilgang kan man integrere gjestetilgangen med et besøkssystem. Da er det kun registrerte gjester som vil få tilgang til gjestenett. Brukernavn og passord for å komme på nett kan da tildeles i besøkstiden ved å få en printet lapp i resepsjonen eller ved å få en SMSeller mail med login info. 

Ønsker man ytterligere sikkerhet på at gjesten virkelig er en besøkende som trenger tilgang til gjestenett, kan man legge på at den som er lagt inn som vert for besøket får en e-post med en link for å validere at gjesten skal få tilsendt login info til gjestenett. 

Kontakt oss her!

Du kan ringe oss direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss ​​en e-post salg@netnordic.no, eller fylle ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg. Takk skal du ha!

Contact by mail