Contact by mail

Bli kjent med Dan Åge Hoem

Dan er den yngste i salgsteamet og jobber daglig med komplekse avtaler og løsninger for kundene. De tre verdiene i NetNordic passer ham veldig bra og er et verktøy for å lykkes.

Navn: Dan Åge Hoem

Rolle: Account Manager

Startet i NetNordic: oktober i 2022

Kontor: Lysaker

Utdanning: Siviløkonom

Hva betyr disse verdiene for deg personlig?

– For meg er det veldig viktig å være pålitelig. Spesielt når jeg jobber med salg er det viktig at kunden oppfatter at jeg er en de kan stole på – og så er jeg helt avhengig av å ha et apparat i bakhånd som leverer. Det er komplekse løsninger og tjenester så det er et lagspill dette. Å være ambisiøs handler om hvilket nivå vi ønsker å ligge på. I NetNordic ønsker vi å være «best companion», som betyr at hvis man går for oss skal man få den beste oppfølgingen, de beste løsningene og har en partner som gir alt.

Hva tenker du om verdiene i karrieresammenheng?

– Jeg er helt klart ambisiøs. Jeg ønsker nye utfordringer og ønsker å vokse. Da er NetNordic er fint sted å være. Vi leverer så komplekse avtaler og løsninger at man hele tiden må være på tå hev og tilegne seg ny kunnskap. Ingen prosjekter er like. Team-følelsen er og blir sterk av måten vi jobber på. Vi jobber tett, og det er ikke nødvendigvis 8-16. Men vi er også avhengig av hverandre, vi står sammen i oppgavene og sånt blir det bra samhold av.

– Jeg tror at disse verdiene er viktige for NetNordic i et langsiktig perspektiv. Vi skal ikke ta noen quick-wins og snarveier. Vi skal levere og vi skal kunne står for det.

Salgsavdelingens hovedoppgaver

Salgsavdelingen på NetNordic jobber med å identifisere og kontakte potensielle kunder, og å skape og opprettholde langsiktige relasjoner med eksisterende kunder. Deres hovedoppgave er å selge IT-løsninger og tjenester til bedrifter og organisasjoner.

Selgerne samarbeider tett med teknisk avdeling for å sikre at de kan tilby kundene de mest effektive og kostnadseffektive løsningene som er tilgjengelige på markedet. De har også et tett samarbeid med markedsføringsavdelingen for å sikre at de når ut til potensielle kunder på en effektiv måte.

Avdelingen er også ansvarlig for å lede forhandlinger med kunder og utarbeide tilbud og kontrakter. De må være i stand til å forstå kundenes behov og utfordringer og kunne presentere løsninger på en overbevisende og forståelig måte.

Til slutt er salgsavdelingen også ansvarlig for å opprettholde en positiv kundeopplevelse. De følger opp kundene jevnlig for å sikre at de er fornøyde med løsningene og tjenestene de har kjøpt, og de gir støtte og hjelp når det er nødvendig. Selgerne er en sentral del av virksomheten, da de bidrar til å sikre vekst og suksess på lang sikt ved å bygge langsiktige relasjoner med kunder og tilby effektive IT-løsninger og tjenester.