Ess Group AB

Svenske Ess Group AB har siden etableringen av selskapet i 2007 blitt en referanse på den nordiske arenaen for hotel- og restaurantvirksomhet. Eierne har over en årrekke hatt en visjon om å skape en destinasjon uten sidestykke på det gamle og ærverdige Örenäs Slott i Glumslöv på Sveriges solrike sydkyst. Dette ikoniske slottet har gjennom mange år blitt forsømt og bar sterkt preg av forfall og manglende vedlikehold.


NetNordic er valgt som hovedleverandør av teknologi til slottshotel på sydkysten av Sverige! 

Ess Group AB brukt to år på å rehabilitere det opprinnelige slottet, samt tilføre nye bygningsmasser og fantastiske park- og rekreasjonsområder. Eiendommen fremstår i dag som en perle av det helt sjeldne slaget der det ligger i vannkanten på sydspissen av Sverige. 


Utfordringen

Et storslått slottseventyr fra visjon til virkelighet

Dette prosjektet er et av de mest kompekse og risikofylte som Ess Group AB noen gang har påtatt seg. Det vernede slottet skulle gjennoppstå i all sin prakt samtidig som det skulle bygges ut med nye fløyer for gjesterom og etableres flotte basseng- og rekreasjonsområder. Slottet åpnet for gjester i november 2024 under navnet Mary Hill Estate, og ble umiddelbart lovpriset av gjester og media verden over. Med sine 163 unike gjesterom, ledende konferanse- og spafasiliteter, samt fantastiske restauranter og barer, ble Mary Hill Estate en umiddelbar suksess som trekker gjester fra hele verden.  

Gjester møtes av et univers av opplevelser knyttet til mat, drikke, spa, trening og underholdning, og skjemmes bort fra det øyeblikket de ankommer slottet.  

Under utvikling av Mary Hill Estate har Ess Group vært opptatt av at gjestene skal få en opplevelse som setter alle tidligere erfaringer i skyggen, både når det kommer til oppholdet og den digitale gjestereisen de tar del i mens de er på slottet. Samtidig var det avgjørende at ansatte fikk tilgang til teknologi og tjenester som gjorde at de kunne utføre sitt arbeide så rask, effektivt og gjestevennlig som mulig.

Ess Group stilte høye krav – fant en partner som tok fullt ansvar for teknisk helhet

For Ess Group var det avgjørende å finne en samarbeidspartner som ikke bare hadde teknisk spisskompetanse og bransjeforståelse, men som også kunne navigere i et komplekst og uoversiktlig prosjektlandskap. Partneren måtte være en proaktiv rådgiver, håndtere risikoer som først ville avdekkes underveis – og samtidig levere alle tjenester som skybaserte løsninger, i tråd med Ess Groups strategi om å unngå egen drift og vedlikehold.


Løsningen

Fremtidsrettet teknologi i skyen – NetNordic leverer totalplattform til Mary Hill Estate

NetNordic ble valgt som totalleverandør til Mary Hill Estate. Alle løsninger ble levert som skybaserte tjenester over samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått levert WIFI og Nettverkt, samt en IPTV-tjeneste med klasseledende brukeropplevelser og -funksjonalitet. Som en del av IPTV-leveransen inngår en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler til alle rom på hotellet, samt SMART TV’er med integrert Chromecast slik at gjestene kan strømme eget innhold over på TV-skjermen på gjesterommene.  

Ettersom Mary Hill Estate også fokuserer på konferansemarkedet var det viktig for Ess Group AB at både trådløst nett og kablet nett hadde spesielt god dekning, kapasitet og hastighet. Hele nettverket er derfor basert på ledende teknologi med kapasitet av ypperste klasse. 

Den leverte plattformen gjør at Mary Hill Estate har velfungerende tekniske plattformer som holdes oppdatert over tid. Samtidig oppnås et forutsigbart kostnadsbilde og minimalt med tekniske installasjoner på hotellet. Mary Hill Estate har ikke noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger av teknologien som er levert. 


Leveransen

Full skybasert leveranse av nettverk og underholdningstjenester

Gjennom en helhetlig og skybasert leveranse har NetNordic bidratt til å gi Mary Hill Estate en moderne, stabil og skalerbar teknologiplattform. Resultatet er sømløse nettverks- og underholdningstjenester som møter både gjestenes og hotellets høye krav – og legger grunnlaget for fremtidens hotellopplevelse.

  • Skybasert leveranse av nettverk (LAN) for administrasjon, gjester, konferansefasiliteter samt IPTV med mer

  • Skybasert leveranse av trådløst nettverk (WIFI) for gjester og ansatte

  • Skybasert leveranse av IPTV-løsning og Smart TV’er med integrert Chromecast på alle gjesterom

  • Skybasert plattform for IPTV-baserte underholdningstjenester og TV-kanaler på alle gjesterom


Utfallet

Teknologien som sikret Mary Hill Estates suksess fra dag én

Mary Hill Estate er det siste tilskuddet i en portefølje av unike hoteller og destinasjoner, og har høstet anerkjennelse verden over siden åpning. Det var kritisk for Ess Group at hotellet kunne åpne i tide, og var velfungerende fra første dag både for gjester og ansatte. NetNordic fikk et utvidet ansvar for leveranse av tekniske løsninger til hotellet, og hadde også en koordinerende rolle på vegne av Ess Group for å sikre at alle leveranser ble gjennomført innenfor tidsfristen.  

Når hotellet åpnet sine dører for gjester i november 2024, kunne gjestene sjekke inn på et unikt destinasjonshotell med imponerende beliggenhet, servicetilbud og teknologi. 

Ta kontakt for en uforpliktende prat om du vil vite mer om våre løsninger!

Ta kontakt

Vårt nyhetsbrev

Få de aller siste nyhetene og oppdateringene rett i innboksen din.