Kan en chatbot etableres på 10 dager?
Bakgrunn
Tidligere kunne det ta måneder å få en chatbot opp på siden sin. Nå tar det vesentlig kortere tid.
Det er flere fordeler med å ha en chatbot som kollega: Den jobber døgnet rundt, i høytider og ferier, den tar ikke kaffepauser, den blir ikke sliten etter lunsj, og den jobber ikke saktere av å ha stått opp med feil bein. Den gir også sluttkunde det samme svaret, uten å trenge å slå opp fakta, og kan håndtere nærmest uendelig med samtaler på en gang. Samtidig avlaster den sine menneskelige kolleger, slik at de kan bryne seg på de mer kompliserte sakene.
Så tilbake til det innledende spørsmålet. Kan man klare å etableres en chatbot på bare ti dager?
Det korte svaret: ja
Det litt lengre svaret: også ja, med de riktige verktøyene.
Meld deg på vårt Chatbot og AI webinar 15. septemberNy form for selvlærende kunstig intelligens
Vår samarbeidspartner Boost.ai lanserte nylig Web Automator. Dette er en flunkende ny form for selvlærende kunstig intelligens, som ved hjelp av ny teknologi kan tråle seg gjennom en hjemmeside, og hente ut nødvendig informasjon. Slik kan den danne et reisverk for dialogdesignen, og den fyller også på med forhåndsprogrammert språk. Etter at Automatoren har arbeidet seg gjennom chatbotløsningen, er det menneskenes tur. Dataprogrammer er svimlende sofistikerte, men vi trenger allikevel mennesker for å sørge for at samtalene passer inn i chatformatet, får riktig dybde, sjargong, formidling av følelser osv. Dette arbeidet gir AI-treneren som en bieffekt en dyp forståelse av tjenesten, og bygger et eierforhold mellom AI-trener og chatboten.
For å lykkes med Automatoren, er det viktig å ha stukket fingeren i jorda i forkant av prosjektet. Hva ønsker vi å oppnå, og hvordan skal vi vurdere grad av suksess? Målbare kriterier er essensielt her. Noen eksempler kan være antall henvendelser til chatboten, løsningsgrad av enkle forespørsmål, reduksjon i antall telefonsamtaler.
Chatbot som produkt befinner seg hele tiden i en livssyklus, og er dermed ikke lineær. Enhver samtale med sluttkunde er unik, noe som gjør at arbeidet med chatboten må være dynamisk. Det er nettopp dette aspektet som er så spennende med chatbot: Man vet aldri hvilke samtaler man kommer til å få, før chatboten faktisk er lansert. Selvsagt kan det virke skummelt å hoppe uti det, men vi i NetNordic er alltid i umiddelbar nærhet. Vi har bred erfaring med bruk av chatbot i kundeservice, fra flere ulike bransjer.
Se vårt Chabot og AI webinar hvor vi vil gi dere et dypdykk i de forskjellige elementene i hvordan et AI Team jobber, hvor fort kan man implementere en chatbot tjeneste og vi vil viser dere hva og hvordan vår referanse kunde har implementert dette i sin bedrift. Se webinaret her!
Ønsker du å vite mer om vår Chatbot løsning, eller er det noe du lurer på? ikke nøl med å ta kontakt med oss.
Innholdsfortegnelse
Innholdsfagskategori
Innholdstype
Relatert innhold
Kontakt Oss
Ring oss gjerne direkte på vårt telefonnummer +47 67 247 365, send oss en epost salg@netnordic.no, eller fyll ut skjemaet så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig! Takk!