Contact by mail

Ledig stilling

Tilbudskoordinator / Bid Manager

Vil du være med på reisen i Norges mest innovative, inspirerende og hurtigst voksende system integrator?

NetNordic Norway vokser og ønsker å forsterke avdelingen for kommersiell salgsstøtte, Bid & Knowledge Management. Som tilbudskoordinator / Bid Manager vil du bistå NetNordics salgsavdeling i deres arbeid med tilbuds- og kontraktsprosesser med store og mellomstore private og offentlige norske virksomheter. 

Som en del av teamet Bid & Knowledge Management vil du bistå i planlegging, utforming og leveranser av komplette tilbudsdokumentasjoner og anbudsbesvarelser. Du vil være en vesentlig støtteressurs for salgsavdelingen når store og komplekse anbudskonkurranser skal besvares. Tilbudskoordinator / Bid Manager står også ansvarlig for ulike oppgaver med å dokumentere og beskrive NetNordics virksomhet i ulike kundeprosesser.  

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, plan for kompetanseheving og videreutvikling, og et dynamisk og foroverlent jobbmiljø. 

Hovedoppgaver 

  • Bistå selger eller salgssjef i tilbuds- og anbudsprosesser, herunder 
  • Oppgaver i forbindelse med identifikasjon og kvalifikasjon av kundecaser 
  • Oppsett og utarbeidelse av kvalifikasjonssøknader og tilbud-/anbudsdokumentasjon etter gjeldende malverk 
  • Prosessuell og tekstuell kvalitetssikring i tilbuds- og anbudsprosesser 
  • Koordinere nødvendige aktiviteter etter kundedialog via KGV og gjennom forhandlingsprosesser 
  • Inngå i team som har «superbrukerroller» i bl.a. Doffin og aktuelle KGVer 
  • Oppgaver i forbindelse med å dokumentere NetNordics virksomhet i leverandørregistre 
  • Oppdatere virksomhetsbeskrivelser og øvrig skriftlig materiale som avdelingen forvalter 

Kvalifikasjoner 

  • Utdanning på høyskole/universitetsnivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning 
  • Erfaring fra skriftlige produksjoner, eventuelt tilbudsarbeid, løsningssalg eller kontraktsarbeid 
  • Erfaring med tilbuds- og prosjektarbeid 
  • Utmerkede norskkunnskaper – og tilsvarende solide skriveferdigheter 
  • God erfaring med bruk av Microsoft Office, med inngående kjennskap til Word 

Personlige egenskaper for å lykkes i rollen 

  • Strukturert, kvalitetsbevisst og metodisk, med klar sans for orden og etterrettelighet 
  • Analytisk legning, det vil si evne til å sette seg inn i komplekse tekster og instruksjoner, samt aksjonere og respondere relevant på slike 
  • Selvstendig, initiativrik og serviceorientert  
  • Motiveres av å skape resultater i fellesskap 
  • Interesse for salg, administrasjon, Bid Management og/eller prosjektledelse 

At du identifiserer deg med våre verdier «Ambitious», «Team Oriented» og «Reliable» tar vi som en selvfølge.

Klikk her for å søke på stillingen.

NetNordic er en nordisk systemintegrator spesialisert på løsninger og tjenester innen datanettverk, kommunikasjon og IT-sikkerhet. Som Best Companion skal NetNordic bidra til å realisere kundens forretningspotensial gjennom effektiv bruk av unike løsninger og tjenester. I 2021 omsatte gruppen for ca. 2 milliarder NOK. NetNordic har over 500 ansatte på 14 kontorer i Norden, fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland.