Contact by mail

4. mai 2023

ORO Eiendom åpner Oslos mest spennende nabolagshotel! 

Eiendomsutvikleren og -operatøren Oro eiendom hadde ambisjoner om å etablere seg som en aktør i Norge innenfor drift av hoteller og spisesteder. De ønsket å skape et konsept ulikt alt annet. Et konsept med passion for mat og drikke, samt muligheter for overnatting i en hotelsetting utenom det vanlige – Att Revier.

Utfordringen til Oro Eiendom

Oro Eiendom tok kontinentale vaner innenfor mat, drikke og «socializing» til Oslo når de i november 2022 åpnet sitt nye konsept Revier. Hotell Revier holder til i de Gamle lokalene til Hotel Grimms Grenka, tidligere et av Oslo’s mest kjente hoteller. Reviers visjon er å skape heldagsopplevelser for sine besøkende ved å gi dem en uforglemmelig opplevelse og høy service. Med et rikholdig utvalg av restauranter og barer, privat kino og smakfullt innredede hotelrom, vil gjester som har besøkt Revier garantert komme tilbake! Det hele toppes av det som vil oppleves som en av Oslos flotteste takterrasser. Her vil mat og drikke av høy kvalitet bli servert med en utsikt som få andre takterrasser kan matche.

Skape gull av murstein

Oro Eiendom har en visjon om å skape gull av murstein. Sentralt i selskapets forretningsidé står et mantra om at eiendommen Oro utvikler, skal komme lokalsamfunnet til gode. Oro Eiendom skal nå ta konseptet fra den vellykkede satsingen på Revier i Oslo sentrum ut i resten av Norge. Flere andre, tilsvarende prosjekter er nå under utvikling, og Revier Oslo skal få fire nye søskenhoteller de neste to årene.

Revier er skapt i et eldre bygg rett ved Akershus Festning. Bygget hvor Revier skulle skapes var utdatert, og hadde behov for en totalrenovering. Dette representerte en stor utfordring for Oro Eiendom. Ettersom Revier var den første etableringen av konseptet var det kritisk at fremdriftsplanene ble overholdt. Det var også viktig at konseptet ble vellykket fra første åpningsdag. Det var viktig for Oro Eiendom at all teknologi skulle være fremtidsrettet, robust og enkel å bruke. Denne brukervennligeheten skulle gjelde for både gjester og ansatte, da det digitale utgjorde en stor del av gjesteopplevelsen på Revier. Det var avgjørende for Oro Eiendom at samarbeidspartneren som ble valgt, kunne ta et totalansvar for leveransen av teknologi til Revier. Oro Eiendom ønsket å konsentrere seg om utvikling av selve konseptet, uten å måtte være «hands-on» på teknologileveransene som var nødvendige.

Med utgangspunkt i erfaringer fra tidligere prosjekter

NetNordic med kontaktet med utgangspunkt i erfaringer fra tidligere prosjekter. Vi fikk da anledning til å presentere våre tanker og innspill til prosjektet. Vi ble valgt som samarbeidspartner innenfor teknologi til Revier etter en helhetsvurdering. NetNordic har fra et tidlig stadium vært en rådgivende part i utviklingen av eiendommen fra det befant seg på tegnebrettet. Vi bistod da blant annet med utvikling av et helt nytt grensesnitt for IPTV-løsningen som gjestene kunne benytte. Vi bistod også med radioplanlegging for trådløse nettverk, og dokumentasjon for kablingsarbeider som måtte gjennomføres.

Rehabilitering av slike bygg har ofte en noe uforutsigbar fremdrift. Dette på grunn av at det ofte kan dukke opp utfordringer som krever endringer i fremdriftsplaner, tilpasning av teknologi og lignende. Det var derfor viktig for Oro Eiendom at de etablerte et partnerskap med en aktør som hadde god kjennskap til hotelsektoren. Samt at leverandørene måtte kunne komme med gode råd, og som samtidig var tilpasningsdyktig. Dette viste seg å være avgjørende for at valget til slutt falt på NetNordic.

Det var også av stor betydning at ansatte fikk tilgang til teknologi og tjenester som gjorde at de kunne utføre sitt arbeide så raskt, effektivt og gjestevennlig som mulig. I tillegg var det et ønske om at alle tjenester som ble levert til hotellet skulle være skybaserte. Hotellet ønsket ikke å ha noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger.

Løsningen fra NetNordic

Alle løsninger ble levert som skybaserte tjenester over samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått WIFI, Nettverk, IPTV-løsning for gjestene og telefoni. Som en del av IPTV-leveransen inngår også et nyutviklet og innovativt grensesnitt for gjestene. Alle rommene på hotellet har en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler. Hvert rom har SMART TV med integrert Chromecast. Gjestene kan dermed strømme eget innhold over på TV-skjermen på gjesterommene. IPTV-løsningen er i tillegg integrert med PMS-system. Dette gjør at gjestene kan kan benytte alle strømme- og castingtjenester.

Den leverte plattformen gjør at Revier har et forutsigbart kostnadsbilde og minimalt med tekniske installasjoner på hotellet. De har ikke noe ansvart for drift, vedlikehold eller oppgraderinger av teknologien. Samtidig oppnår Oro eiendom AS en skalerbarhet, som gjør det enkelt å etablere Reviers søstereiendommer på samme tekniske tjenesteplattform som en del av sin strategi for videre vekst.

Leveransen

  • Skybasert leveranse av nettverk (LAN) for administrasjon og gjester, konferansefasiliteter samt IPTV med mer 
  • Skybasert leveranse av trådløst nettverk (WIFI) for gjester og ansatte 
  • Skybasert leveranse av IPTV-løsning og Smart TV’er med integrert Chromecast på alle gjesterom 
  • Skybasert plattform for IPTV-baserte underholdningstjenester og TV-kanaler på alle gjesterom 
  • Telefoni 
  • Fiberbasert internetaksess 

Utfallet hos Att Revier

Att Revier er Oro Eiendoms første etablering av sitt nye opplevelseskonsept i Norge. For å sikre videre utvikling av konseptet og lansering av tilsvarende konsept i andre norske byer, var det derfor viktig at åpningen gikk som planlagt og at man hadde profesjonelle samarbeidspartnere på alle områder.

En strategisk samarbeidspartner innenfor leveranse av teknologi ble ansett som spesielt viktig, og kriterier som forutsigbarhet, tillit, fleksibilitet og leveransekvalitet ble vektlagt. NetNordic fikk etter en helhetsvurdering tildelt kontrakten på leveranse av teknologi til hotellet.

Revier åpnet sine dører for gjester i november 2022, og har fra første dag fra første dag befunnet seg øverst på listene innenfor sitt marked i Oslo med fornøyde, returnerende gjester og høy rating på Tripadvisor.

Ta kontakt om du skulle ønske å vite mer om våre nettverksløsninger!