3. februar 2020
Fantastiske Fýri Resort i Hemsedal åpnet sine dører 20. desember 2019. Dette er et helt unikt boutique-hotel som ligger som ligger flott plassert mellom fjellene og skiannlegget i Hemsedal. Hotellet driftes av svenske Ess Group AB, som med dette åpnet sitt første hotel i Norge.
Hotellet ønsket en leverandør som kunne ivareta alle behov når det gjaldt leveranser av teknologi, og som både hadde erfaring innenfor hotelbransjen og i det norske markedet spesifikt. Det var vktig for Ess Group at gjestene som sjekket inn på dette hotellet skulle oppleve teknologien der soom diskret men samtidig velfungerende. For Ess Group var det av betydning at man inngikk et partnerskap med en leverandør som kunne ta et mer helhetlig ansvar for leveransene til hotellet, da selskapet ikke hadde lokale ressurser i de innledende fasene av dette hotelprosjektet.
Det var også et krav at tjenestene som skulle leveres var skybaserte, slik at hotellet ikke hadde noe ansvar for drift, vedlikehold eller oppgraderinger.
Løsningen
NetNordic ble valgt som totalleverandør til Fýri Resort. Alle løsninger ble levert som skybaserte tjenester over samme plattform. Over denne skyplattformen har hotellet fått levert WIFI, Nettverk, telefoni og IPTV. Som en del av IPTV-leveransen inngår også en skybasert IPTV headend som distribuerer TV-kanaler til alle rom på hotellet, samt SMART TV’er med integrert Chromecast.
I tillegg har NetNordic levert internettaksess med redundans over mobilnettet, samt mobilabonnement og mobiltelefoner til ansatte ved hotellet.
Den leverte plattformen gjør at Fýri Resort har et forutsigbart kostnadsbilde, minimalt med tekniske installasjoner på hotellet, og ikke noe ansvart for drift, vedlikehold eller oppgraderinger av teknologien som er levert.
Leveransen:
Utfallet:
Fýri Resort var Ess Groups første hotel i Norgen, og det var kritisk for selskapet at hotellet kunne åpne i tide, og var velfungerende fra første dag. NetNordic fikk et utvidet ansvar for leveranse av tekniske løsninger til hotellet, og hadde også en koordinerende rolle på vegne av Ess Group for å sikre at alle leveranser ble gjennomført innenfor tidsfristen.
Hotellet kunne etter planen ta imot sine første gjester den 20. desember 2019, og gjestene som sjekket inn ble da møtt av et teknisk velfungerende hotel som svarte til deres forventinger.