Contact by mail

27. mars 2019

Eidsiva Bredbånd får fremtidsrettet kontaktsenterløsning

NetNordic leverer telefoni-og kontaktsenterløsning til Eidsiva Bredbånd.

Utfordring

Eidsiva Bredbånd er en lokal bredbåndsleverandør for Hedmark, Oppland og deler av Romerike. De har 65 000 kunder og cirka 232 000 henvendelser i året, fordelt på e-post, chat og telefoni.

De ønsket en mer fleksibel og fremtidsrettet kontaktsenterløsning.

Løsningen

Eidsiva Bredbånd har 60 brukere av telefoniløsningen, og 40 agenter som sitter på kundesenteret.

I tillegg til å ha levert telefoni- og kontaktsenterløsningen, har NetNordic utviklet og implementert tilleggsapplikasjoner spesialtilpasset Eidsivas kundesenter:

  • CallBack-løsning
  • SMS-basert KTI-løsning (Kundetilfredshetsindeks)
  • Webchat/proaktiv chat med kundesenteragenter
  • Recordingløsning 
  • Automatisk ruting av driftsfeil til berørte kunder  

Avtalen inkluderer monitorering av kontaktsenterløsningen og en drifts- og supportavtale.

Utfallet

  • En mer fleksibel og fremtidsrettet kontaktsenterløsning
  • Økt kundetilfredshet
  • Raskere respons på kundehenvendelser 
  • Enklere arbeidsprosesser for agenter 
  • Oppdatert på trender innenfor Callsenter-bransjen

Dette sier Eidsiva Bredbånd 

– NetNordic er fleksible og har en rasjonell tilnærming til utfordringer, som passer oss fint. De har fokus på det som er viktig, og de holder oss oppdatert på nye trender og løsninger innenfor bransjen, sier leder for kundesenteret til Eidsiva Bredbånd, Lars Dahlum Johansen.