Contact by mail

20. desember 2018

Telefoni og nettverk til Clarion Collection No. 13

Clarion Collection No. 13 fikk all kommunikasjon i èn integrert løsning.

Utfordringen

Clarion Collection No. 13 måtte på kort tid installere nettverk, trådløst nettverk, telefoni og trådløs telefoni før sin åpning i 2013. De ønsket seg en leverandør som kunne levere alt over én og samme tekniske plattform.

Løsningen

Hotellet åpnet sine dører i juli 2013, og har med sine 34 rom allerede blitt en stjerne i sin sjanger som et lite eksklusivt hotell.

NetNordic har satt sammen en pakke tjenester spesialtilpasset hotellets behov med blant annet:

  • Trådløs IP-telefoni over WLAN til de ansatte
  • Spesialtilpasninger for trådløst gjestenett 
  • Hotellspesifikk branding og funksjonstilpasning på IP-telefoner i rommene
  • Egen kundesentertilpasning for rask og presis håndtering av innkommende henvendelser
  • “Single point of contact” for teknisk bistand, slik at hotellet i minst mulig grad skal ha behov for egen teknologikompetanse.

Utfallet

Clarion Collection Nr. 13 har en komplett IHS-leveranse som består av en integrert løsningspakke med telefoni, datakommunikasjon, trådbundet og trådløst internett basert på utstyr fra Alcatel Lucent. En helhetlig løsning basert på utstyr fra kun en leverandør minsker kompleksitet og installasjonstid og øker tjenestekvaliteten. Det gir også vesentlig lavere anskaffelses- og driftskostnader samt bedre utnyttelsesgrad på installert teknologi.

NetNordic tilbyr også hotelltilpassede betalingsmodeller, som måneds-abonnement eller leasing, slik at hoteller kan slippe å binde investeringer i teknologi. Det gir større frihet til å kunne oppdatere kommunikasjons-tilbudet til gjestene når ny teknologi er tilgjengelig, og slik beholde et moderne og konkurransedyktig kommunikasjonstilbud for hotellets ansatte og gjester.

Dette er hva Clarion Collection No.13 hadde å si

– NetNordic var veldig involverte, og kjempegode på oppfølging både på telefoni og internett.

Camilla Karlsen, Hotelldirektør