Contact by mail

3. mai 2021

Agil samhandling med NetNordic operatøruavhengig Microsoft Teams telefoni for offshore, olje og gass industrien

Neptune Energy er et uavhengig globalt E & P-selskap med virksomhet over hele Nordsjøen, Nord-Afrika og Asia-Stillehavet. Virksomheten hadde en produksjon på 144.000 netto fat oljeekvivalenter per dag i 2019 og 2P reserver per 31. desember 2019 på 633 millioner fat oljeekvivalenter. Selskapet, grunnlagt av Sam Laidlaw, støttes av CIC og midler rådgitt av Carlyle Group og CVC Capital Partners. 

Neptune Energy sitt behov

Neptune Energy så et behov for å modernisere sin globale kommunikasjonsløsning med en Cloud First-strategi. Derfor valgte de Microsoft Teams som kommunikasjonsplattform på grunn av den tette integrasjonen med Microsoft 365 som gir klare fordeler for bruker, virksomhet og IT. 

De oppnådde sine mål med en skybasert telefoniløsning fra Microsoft integrert med offshore telefonibehov. Løsningen er skalerbart globalt for alle land der Neptune Energy opererer. Oppsummert gir løsningen reduserte driftskostnader, en bedre arbeidsflyt og forenkler leverandøradministrasjon.

Løsningen fra NetNordic

Ønsket var en teknologipartner som forsto deres bransjebehov. NetNordic leverer en integrert løsning med Direct Routing as a Service med Teams Phone System, Telenor Mobilt Bedriftsnett og Puzzel Contact Center kombinert med kritiske behov for telefoni på oljeplattformer basert på eksisterende PBX.

NetNordic har en ende til ende ansvar med ett enkelt kontaktpunkt for både offshore og onshore telefoni som en «trusted advisor» med konfigurasjon og oppsett av Teams Phone System i Microsoft Office 365. Neptune Energy så en klar fordel at NetNordics løsning lett kunne utvides globalt med en Global SIP Service til Neptune Energy’s lokasjoner i Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia og Australia.

Det var en klar fordel for Neptune Energy å kunne skalere sin kommunikasjonsplattform på eksisterende investeringer og brukergrensesnitt med Microsoft Teams som et nav for all kommunikasjon og samarbeid. Integrering av telefoni for brukere på Neptune Energy i Microsoft Teams, betyr at brukere sparer tid med mindre bytte mellom forskjellige applikasjoner i sine daglige oppgaver. Bytte av eksisterende telefoni på land gir Neptune Energy reduserte driftskostnader, tilgang til raskt nye innovasjoner med en Cloud First-tilnærming og færre leverandører for leverandøradministrasjon.

“We see that we will save money replacing the onshore phone centrals that needs to be upgraded whit our new solution from Netnordic.  At the same time as we get a common solution for all locations, and one supplier to run to if something fails, we get a simplified solution for our users as well. Moving forward like this is good for everyone.”

Jørn Snorre Andersen, IT Collaboration Lead, Neptune Energy

Oppsummert

Fordel for:
Brukeren

  • Brukervennlig og optimalisert arbeidsflyt 
  • Færre applikasjoner å bytte mellom 
  • Tett integrert med selskapets arbeidsverktøy 
  • Enkel tilgang til informasjon og interaksjon – hvor som helst, fra ett grensesnitt

– IT

  • Enkel administrasjon, sikker og skalerbar løsning 
  • Bevist og ledende teknologi 
  • En leverandør med høy kompetanse som forstår forretningsbehovene 
  • Enkelt kontaktpunkt innenfor offshore- og landtelefoni globalt

– Virksomheten

  • Mer effektiv og engasjert organisasjon 
  • Alltid tilgang til de nyeste innovasjonene 
  • Intuitiv løsning – muliggjør rask gevinstrealisering

Kunde: Neptune Energy 

Nettsted: https://www.neptuneenergy.com

Kundestørrelse: Enterprise – Omlag 2000 brukere

Land: Norge, (Nederland, Storbritannia, Tyskland, Egypt, Algerie, Indonesia, Australia) 

Bransje: Offshore, olje og gass 

Produkter og tjenester: Microsoft Teams Phone System med NetNordic Direct Routing as a Service og NetNordic Global SIP Service

For mer informasjon, vennligst kontakt

Jørn Snorre Andersen
IT Collaboration Lead, Neptune Energy
Email: jorn.snorre.andersen@neptuneenergy.com

Phone: +47 918 61 450

Frode Matre
Key Account Manager, NetNordic Norway AS
Email: frode.matre@netnordic.com

Phone: +47 400 00 626