1. juli 2019

Aruba User Experience Insight

Det trådløse nettverket er en selvfølge for alle brukere i en bedrift i dag og ofte det primære nettverket. I en moderne infrastruktur hvor applikasjoner er mer og mer avhengig av å kontinuerlig tilkobling for utveksling av data, blir ytelsen og stabilitet på det trådløse nettverket kritisk for brukerne. Når applikasjoner ikke responderer som forventet er feilsøking ofte komplisert og tidkrevende, og nettverket blir stående igjen som syndebukken.

Med Arubas User Experience Insight har IT avdelingen kontinuerlig kontroll på interne og eksterne tjenester og applikasjoner. I grensesnittet kan man sette opp en overvåking av nettverkets tilgjengelighet og respons fra kritiske tjenester og applikasjoner som f.eks. DNS, DHCP, Office 365, Salesforce.com m.m. Sensoren vil vise hvordan en klient opplever kvalitet på nettverket og respons tjenester og applikasjoner.

Ved å sette ut sensorer på utvalgte steder har en IT avdeling en god oversikt på hvordan klienter til enhver tid opplever nettverket, og kan enklere identifisere eventuelle problemer klienter opplever. Med User Experience Insight satt i system har IT avdelingen mulighet til å sette inn tiltak for å løse eventuelle nettverksutfordringer før brukerne rapporterer problemer. Om man får inn en sak hvor en bruker opplever et generelt problem med nettverket har IT avdelingen verktøy for å identifisere om problemet er noe andre klienter opplever eller om det er noe som ligger på brukerens enhet.

I applikasjonens Dashboard har IT avdelingen et overblikk på hvordan nettverk og tjenester oppleves fra klientens perspektiv.

Hver sensor viser sanntid og historiske data på:

  • User experience status
  • Warning and issue details
  • Signal strength (RSSI)
  • Band
  • Channel
  • BSSID
  • DHCP response time
  • DNS lookup time
  • Latency, jitter & packet loss
  • Throughput
  • Authentication
  • Application and service statuses

Se en video for med informasjon om Aruba User Experience Insight.

Ta kontakt på salg@netnordic.com for mer informasjon om hvordan Aruba User Experience Insight kan hjelpe din bedrift med å få bedre kontroll på hvordan klintene opplever kvaliteten på nettverket.

Personlig rådgiver


67 24 7 365 salg@netnordic.no


Kontakt NetNordic og få veiledning av en personlig bedriftsrådgiver.

Vi kontakter deg



Personlig rådgiver


67 24 7 365 salg@netnordic.no


Kontakt NetNordic og få veiledning av en personlig bedriftsrådgiver.

Vi kontakter deg