Contact by mail

Chatbot

Chatbot gir deg en bedre dialog med din sluttbruker!

Hva er en chatbot?

En chatbot er enkelt forklart et dataprogram som mennesker kan samhandle med ved hjelp av språk, skriftlig eller tale. Det kalles også Virtuell Agent. 

Det kan være en enkel kundeservice medarbeider som gir svar på typiske gjentagende spørsmål fra kunden til en mer avansert chatbot som utfører handlinger som eksempelvis gjennomføre et feilsøk på en kundetjeneste eller gjennomføre bestillinger og motta betaling for en kundebestilling. 

I dagens samfunn er det ønskelig å kunne kontakte en bedrift og få svar raskest mulig, samtidig er det viktig at kunde får best mulig svar, og noen ganger kan ikke chatbot gi dette. Da er det viktig med en sømløs overgang fra en virtuell til menneskelig agent, inkludert chathistorikk, slik at menneske kan overta samtalen og gi best mulig kvalitet i dialog med kunden. 

Eksperter tror at kunstig intelligens vil utgjøre opptill 95% av kundedialogen innen 2025 og Chatbot vil opplagt spille en stor rolle i dette fremtidsbilde.

NetNordic Chatbot

Våre fordeler:

Sikre den beste kundeopplevelsen:

  • Vi lever til mellomstore og store organisasjoner i Norge.​
  • Vi leverer både til kunderettet (ekstern) og intern, eller begge deler.
  • Vi sørger for god presisjon og oppfølging gjennom hele prosjektfasen.​
  • Vi er tilgjengelig for våre kunder i etterkant av prosjektet for løpende utvikling av chatbot og kompetanseheving av kundens ansatte. 

Fordeler med NetNordic:

  • Vi er partner med markedets beste chatbotleverandører i Norge​.
  • Vi gir råd og veiledning om valg av bruksområde og omfang.
  • Vi levering trening av kundens chatbot ressurser.​
  • Vi tilbyr konsulenter, både innen trening (AI Trainer) og integrasjon/utvikling av chatbot.
  • Vi hjelper til med sømløs integrasjon av chatbot på dine websider, mot kontaktsenter og mot dine forretningsapplikasjoner- og tjenester.
/svg>

Hvorfor velge NetNordic?​

Det er mange tilbydere av chatbot i Norge i dag, og det kan være utfordrende å vite hvilken teknologi som passer best. I utfordrende IT-prosjekter og miljøer, kan det være vanskelig å finne løsninger og vi jobber for å finne og forstå deres behov.

Solid erfaring med riktig implementering

Vi hjelper deg med teknologirådgivning, finne løsninger, og vi bistår deg gjennom hele prosessen fra planlegging til implementering.​ Vi hjelper deg å velge en chatbot som passer for deg.

Levert som tjeneste med integrert manuell chat

Med Netnordic chat/chatbot frontend klient sikres sømløs overgang til manuell chat med menneske. NetNordic leverer hele opplevelsen som en månedlig tjeneste​.

Integrasjon til forretningssystemer

Som systemintegrator sørger Netnordic for at chatboten samspiller med organisasjonen baksystemer. Vi leverer også integrasjon til bankID, m.fl for sikker autentisering. Chatboten vil også bli sømløst integrert i ditt kontaktsenter dersom det ønskes.​

Proaktiv oppdatering av Chatbot

Opplæring og brukeradopsjon er en viktig faktor for suksess ved digitale innovasjon og når man tar i bruk nye IT-verktøy. Det må legges til rette for at teknologien, menneskene og deres arbeidshverdag møtes på en god måte. Det er i dette møtet at selve gevinstrealiseringen skjer.​

Vi lærer opp din AI trener

Våre AI trenere bistår våre kunder med trening av kundens ressurser i innledende fase og vi er tilgjengelig for bistand etter gjennomført leveranse med videre utvikling av chatbot i omfang og bruk av teknologien