25. mai 2022
Vi ønsker å takke for et lærerikt og spennende besøk i de flotte nye lokalene til Responssenteret i Kongsberg. Det er fantastisk å kunne være tilbyder av velferdsteknologi som øker livskvalitet for den enkelte i institusjoner, omsorgsboliger og i det private hjem. Responssenteret legger i tillegg til rette for en mer oversiktlig, fleksibel og effektiv arbeidshverdag for omsorgsmedarbeidere.
Responssenteret i Kongsberg består av en alarmsentral og et kompetansesenter. Hovedoppgaven for alarmsentralen er å motta å håndtere varsler på velferdsteknologi fra tjenestemottakere. Kompetansesenteret sørger for at ansatte, brukere og pårørende får riktig og god opplæring. Velferdsteknologien er et trygt tilbud for de involverte og et avlastende og ressursbesparende tilbud til kommuner. Målet for opplæringen er å gi grunnleggende kompetanse i velferdsteknologi og nytenkning i tjenesten, slik at det kan gjøres riktige vurderinger om utvikling, iverksetting og oppfølging av nye helse- og omsorgstjenester i kommunene.
Vi takker for et utmerket samarbeid- vi gleder oss til veien videre sammen.
NetNordic er tildelt totalavtale av Helse Vest IKT. Avtalen inkluderer telefoni hos alle helseforetakene i Helse Vest, og vil gjelde for de 5 neste årene. Leveransen omfatter drift og beredskapsavtale til ca 20 000 telefonibrukere...
Les mer
Vi ønsker å takke for et lærerikt og spennende besøk i de flotte nye lokalene til Responssenteret i Kongsberg. Det er fantastisk å kunne være tilbyder av velferdsteknologi som øker livskvalitet for den enkelte i institusjoner, omsorgsboliger...
Les mer
For hjemmeboende og personer som har behov for heldøgns bemanning i den kommunale bolig- og institusjonstjenesten vet vi at ensomhet blant eldre er et økende folkehelseproblem, ikke bare fordi det blir flere og flere eldre,...
Les mer
I dette webinaret vil vi presentere for dere disse fire løsningene inne eHelse: Vandrealarm Kollegavarsling Digitalt tilsyn E-lås I studio vil Camilla Lobben og Jan-Thore Svendsen fra NetNordic snakke om våre kunders behov, om erfaringer...
Les mer
NetNordic sammen med vår samarbeidspartner Dignio, gjennomførte oppstartskurs for hjemmetjenesten i Bremanger kommune på medisineringsstøtte den 11.11.21. Bremanger kommune tilbyr denne løsningen som en integrert del av sitt tjenestetilbud i helse- og omsorg.
Les mer
NetNordic – Et visjonært blikk på morgendagens responssenter Det finnes flere varianter av responssenter, hvor de tilbyr forskjellige tjenester, og da på ulike måter. Hvilke muligheter finnes i dag, og hvordan kan fremtiden se ut? ...
Les mer
På landsbasis er det meldt om 1042 episoder knyttet til vold og trusler mot Nav hittil i år. Helse- og omsorgstjenesten opplever også avvik i form av vold og truende situasjoner. NetNordic leverer et spekter...
Les mer
Bekjempelse av ensomhet og digitalt utenforskap er et priotert innsatsområde nasjonalt. Våre kunder har behov for gode løsninger som er tilpasset utsatte grupper, derfor er Easymeeting en kjærkommen samarbeidspartner! Camilla LobbenStrategic Business Development ‑ eHealth & Welfare Technolog Easymeeting AS ble etablert i...
Les mer
Et hamskifte er, i dyreriket, en prosess som skjer i takt med vekst og utvikling. Der de fleste slanger skifter ham 4-8 ganger i løpet av et år, antyder «hamskifte», når benyttet som en metafor,...
Les mer
Mange av landets kommuner har nå etablert egne alarmmottak for mottak av varsler fra velferdsteknologi. Enten alene eller gjennom et utvidet tjenestesamarbeid med flere kommuner. Alarmmottakene er bemannet med kvalifisert helsepersonell. De avlaster den operative helsetjenesten. Avlastingen skjer ved...
Les mer