Hvorfor din bedrift bør ta Backup av Microsoft 365.

Datasenter

2021-08-26


Har du råd til å miste dataene dine?

De siste årene har man sett en stor økning i bedrifter som tar i bruk skytjenester for infrastruktur og leveranse av digitale kjernetjenester. En av de mest populære tjenestene og grepene mange har gjort, har vært å migrere hele sin kommunikasjon- og samhandlingsplattform til Microsoft 365. Fordelene ved ikke å ikke drifte sin egen infrastruktur for Exchange, sammen med å kunne bruke tilleggstjenester som OneDrive, Sharepoint og Teams har gjort valget åpenbart for mange bedrifter. 

Tilliten til de store skyleverandørene er stor med høy grad av oppetid og lynrask respons, som har gjort at bruken av skytjenester har blitt selve symbolet på hvor moderne en bedrift er. Men hva gjør du om dataene lagret på skytjenesten blir korrupte eller slettet på grunn av menneskelige feil? Har du mulighet til å gjenopprette disse dataene?

Det er viktig å være klar over at Microsoft ikke tar Backup av bedriftens data. Microsoft har noen grunnleggende innebygde løsninger for databeskyttelse i Microsoft 365, men tar ikke ansvar for dataene dine, og Microsoft tilbyr heller ikke en definert SLA for kortsiktig og langsiktig datalagring, om data skulle gå tapt eller bli kompromittert. Å beskytte Microsoft 365 data er alltid bedriftens ansvar, dette er også Microsoft tydelige på i ansvarsmatrisen nedenfor. Derfor har NetNordic utviklet og etablert en enkel tjeneste som skal hjelpe din bedrift med å få kontroll på sikkerhetskopiering og enkelt la deg gjenopprette data ved behov. Tjenesten gjør det enkelt og effektivt å beskytte Exchange Online, OneDrive, Sharepoint og Teams på en skalerbar måte, enten til ditt eget datasenter eller til NetNordic Smart Cloud.

NetNordic Smart Cloud Microsoft 365 backup

NetNordic Smart Backup for Microsoft 365 er en tjeneste for Backup og gjenoppretting av data som skal hjelpe din bedrift med å unngå tap av data. NetNordic garanterer for tilgjengeligheten og oppetiden på plattformen, og løsningen vil bli kontinuerlig oppgradert, utvidet, patchet og vedlikeholdt. Normalt gjøres dette uten nedetid. Kunden er ansvarlig for endringer av backup-policy, å legge til og/eller slette brukere og for hvilke data de vil sikkerhetskopiere. Hvis man ønsker løpende driftsassistanse kan NetNordic selvfølgelig også bistå med dette. NetNordic SmartCloud driftes i sikre lokaler hos DigiPlex med god redundans og høy energieffektivitet.

Ta kontakt med NetNordic for mer informasjon om NetNordic Smart Cloud og motta tilbud for å sikre ditt IT- miljø i dag. 

Carl Petter Tørnqvist

 

Siste innhold - Datasenter