Hotelltilpassede kontaktsenterløsninger fra NetNordic
Kampen om hotellgjestene er hardere enn noensinne, og forventningene fra gjester og kunder bare øker. Sentralt i dette bildet stÃ¥r gjestenes og kundenes krav til kommunikasjonen med et hotell. Kommunikasjonen forventes Ã¥ være rask, enkel, personlig og i en rekke ulike kanaler. Gjesten ønsker selv Ã¥ bestemme pÃ¥ hvilken mÃ¥te han eller hun vil kontakte et hotell. Det kan være via telefon, e-post, chat eller sosiale medier – valgmulighetene er uendelige i disse dager. Men uansett hvilken kanal kunden eller gjesten velger, forventes det et svar, og det mÃ¥ være bÃ¥de raskt og korrekt.
Vi i NetNordic har fulgt denne trenden i noen år og har derfor utviklet kontaktsenterløsninger som er spesielt godt egnet for hotellsektoren. Dette har gjort NetNordic til en av de ledende leverandørene av multikanals kontaktsentertjenester i Norden, noe vi er veldig stolte av. Men en slik posisjon i markedet kommer ikke av seg selv. Det krever mye tid, energi, fokus og kunnskap om hotellbransjen for å skape et servicekonsept som ikke bare treffer markedet, men som dekker alle behov!
Snakk med en hotellekspert!
Har du spørsmål om IT i hotellbransjen?
Vi er her for å hjelpe deg.
Fleksibilitet, kompetanse og skalerbarhet
Vi vet at veien til neste fornøyde hotellgjest eller konferansekunde ofte går gjennom god og rask kommunikasjon, og ved at hotellet ditt overgår de forventningene du blir møtt med i dialogen med kunder og gjester.
NetNordics oppgave er å hjelpe deg med akkurat det. Men det er ikke bare kundenes og gjestenes forventninger som må oppfylles når man skal levere en kontaktsenterløsning, hotellets og de ansattes behov er minst like viktige.
Vi har derfor fokusert mye på dette også i våre kundetilpassede tjenester, slik at behov når det gjelder fleksibilitet, medarbeiderkompetanse, skalerbarhet og ikke minst statistikk blir ivaretatt på en god måte. For det er jo nyttig å vite hvor god man egentlig er til å være tilgjengelig for kunder og gjester, samt i hvilke kanaler, ikke sant?
Et hotelltilpasset kontaktsenter
Mange hoteller lever i den tro at kontaktsenterløsninger er «dyre greier», og at det ikke vil være lønnsomt for et hotell Ã¥ anskaffe en slik tjeneste for Ã¥ forbedre tilgjengeligheten for kunder og gjester, samt effektivisere driften av hotellet. Dette er en vanlig misforstÃ¥else. Faktum er at løsninger av denne typen har vært dyre tidligere, men med de moderne skyløsningene har prisene falt dramatisk. Det er derfor svært enkelt Ã¥ kalkulere et kjøp av et moderne kontaktsenter, og vi opplever at mange hoteller opplever en betydelig økning i booking og omsetning, i tillegg til økt kundetilfredshet etter Ã¥ ha implementert et kontaktsenter. Ã…rsaken til dette er at tilgjengeligheten til markedet de henvender seg til øker, og at de rett og slett kommer i kontakt med flere potensielle kunder og gjester. Dette, i kombinasjon med at gjestene fÃ¥r en mer positiv opplevelse nÃ¥r det gjelder kontakten med hotellet, bidrar til økt booking av rom og konferanser, og dermed økte inntekter. Visste du forresten at sÃ¥ lite som 2-3 ekstra bookinger av overnattinger i løpet av en mÃ¥ned kan dekke hele kostnaden for en kontaktsenterløsning? Det var sannsynligvis mindre enn du trodde, ikke sant?
Løsningen
En hotelltilpasset kontaktsentertjeneste fra NetNordic er basert på de globalt ledende leverandørene av slik teknologi. Løsningene er modulbaserte, slik at de kan tilpasses behovene til ditt hotell og dine kundegrupper. Alle relevante kommunikasjonskanaler er tilgjengelige i løsningen, og du velger selv hvilke du vil bruke. Tjenesten er svært skalerbar og kan brukes av hele spekteret, fra en ansatt på et hotell til et stort antall ansatte på flere hoteller samtidig. Tjenesten er enkel å bruke for både gjester og kunder, samt ansatte på hotellet. Med en hotelltilpasset kontaktsentertjeneste fra NetNordic vil både gjester, kunder og ansatte oppleve å bli tatt hånd om på en god, profesjonell og personlig måte. Løsningen leveres som standard med tjenester og kanaler hotellet ditt ønsker, og support, rapportering, drift og vedlikehold av plattformen er inkludert. Alt du trenger å tenke på, er å svare på henvendelsene på hotellet ditt. Resten tar NetNordic seg av.
Med en moderne hotelltilpasset kontaktsentertjeneste fra NetNordic får hotellet ditt tilgang til:
- Et verktøy som bidrar til å øke bookingen og omsetningen på hotellet ditt.
- En partner med erfaring fra, og fokus på, hotellsektoren.
- En skalerbar og fleksibel plattform som er tilpasset ditt hotell.
- Tilgang til en effektiv tjeneste for håndtering av henvendelser i alle kanaler.
- En tjeneste som oppdateres og oppgraderes kontinuerlig i takt med markedet.
- En sikker, moderne og fremtidsrettet plattform for kommunikasjon med kunder og gjester.
- Forretningsrelevant informasjon i form av oppdatert og detaljert statistikk knyttet til aktiviteten i tjenesten.