Contact by mail

Bli kjent med Patrick Aleksander B. Jacobsen

Patrick kom til NetNordic rett fra videregående og selv om han bare så vidt har bikket tjue år, har han allerede jobbet fem år i selskapet. Dét sier noe om trivsel og karrieremuligheter. Når han snakker om NetNordics verdier, er de ensbetydende med hele hans karriere så langt.

Navn: Patrick Aleksander B. Jacobsen

Rolle: Customer Service Agent (CSA)

Startet i NetNordic: Januar i 2018

Kontor: Lysaker

Utdanning: Fagbrev IKT servicefag

Hva betyr disse verdiene for deg personlig?

– Det noen fellestrekk med NetNordics verdier og meg som person, fordi vi strekker oss lengre for å få tillit og yte service. Det føler jeg at jeg også gjør i livet mitt. Jeg er en lagspiller, og er åpen for nye idéer fra andre. Jeg lager kortfilmer på fritiden og må ha det sånn … det er helt nødvendig. Det er viktig for meg å være en pålitelig person. En venn som man kan stole på. Og jeg strekker meg langt for å lykkes, så ambisjoner er viktig for meg.

Hva tenker du om verdiene i karrieresammenheng?

– Jeg liker å sette meg mål som kanskje overgår mine forventninger – sammen med andre. Det betyr at jeg kanskje ikke bare tar de letteste jobbene hele tiden, og prøver å strekke meg for å utvikle meg. Det er viktig å være up to date som CSA, og sette av tid i hverdagen til å oppdatere meg. Jeg får hjelp av de rundt meg, de i teamet mitt, og jeg får alltid støtte om jeg står fast. Gjennom teamarbeid, tillit og sine egne ambisjoner kan man bygge kompetanse og skape seg en karriere.

Det er en veldig god gjeng å jobbe med. Man blir veldig godt kjent med hverandre. Man kan komme inn i en stilling, utvikle seg og ender ikke nødvendigvis opp der man kom inn. Det er i mine øyne et av topp-fem arbeidssteder i Norge.

– Ser man etter et sted å utvikle seg er NetNordic et godt utgangspunkt.

CSA-ens hovedoppgaver

Som en customer service agent (CSA) i NetNordic er hovedoppgaven å levere førsteklasses kundeservice og support til kundene. Dette innebærer å besvare spørsmål, løse problemer og hjelpe kundene med teknisk support og feilsøking.

Man jobber tett med kundene og teamet for å sikre at alle henvendelser blir behandlet raskt og effektivt, og at alle problemer blir løst til kundenes tilfredshet. CSA er ansvarlig for å registrere og følge opp kundens henvendelser i NetNordics systemer.

Som CSA har man en nøkkelrolle i å opprettholde og styrke NetNordics omdømme for kvalitetsprodukter og tjenester. Man bidrar også til å forbedre kundenes opplevelse ved å gi tilbakemelding til teamet om eventuelle forbedringsområder i produktene og tjenestene.

For å lykkes i rollen som customer service agent i NetNordic, vil man trenge gode kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter, teknisk kunnskap og evnen til å jobbe godt i et team. Det hjelper også å ha en positiv holdning og være villig til å hjelpe kundene med en løsningsorientert tilnærming.